Франция предприе решителни стъпки за развитие на железопътните товарни превози и така съществено ще намали броя на товарните автомобили по пътищата на страна, съобщава Fruitnet.

Турската череша удари нов рекорд

Превозът на товари, в това число на плодове и зеленчуци, значително ще поевтинее към края на тази година, а през 2021 г. - двойно. По думите на Жан Касто, премиер на Франция, за подобряване на железопътния транспорт ще бъдат заделени 35 млн. евро.

От юли 2019 г. националният оператор SNCF вече не предоставя услуги за транспортиране на пресни плодове и зеленчуци от южния град Перпинян до пазара на едро в предградията на Париж. Южният регион на Франция и столицата са свързани по железопътен път още през 1986 г., но миналата година SNCF бе принуден да спре част от дейността си поради проблеми с рентабилността и остарялата железопътна инфраструктура.

През 2018 г. много доставчици на плодове и зеленчуци в знак на протест развалиха договорите си с оператора и предпочетоха автотранспорта.

Сега френският премиер обяви планове за възстановяване на железопътната връзка между Перпинян и Париж, за да свали от пътищата на страната около 20 000 тежкотоварни автомобила до 2021 г. По този начин ще бъдат намалени и емисиите на въглероден газ – с минимум 425 000 тона.

Първостепенна цел за правителството ще бъде възстановяването на скоростната железопътна магистрала за доставки на плодове и зеленчуци от южната част на страната до столицата. След това се разглеждат възможности за разширяване на линия до пристанищата в Барселона, Испания, и Антверпен, Белгия.

 

 

ВИЖТЕ ОЩЕ

Сметната палата ще проверява земеделското министерство и ДФЗ

Собственици скочиха срещу данък на земеделските площи

Агропрогноза: Идва захлаждане с локални валежи