Още кораби, превозващи зърно, бяха отклонени от Суецкия канал към нос Добра надежда тази седмица след атаки срещу кораби в Червено море, казаха анализатори на корабоплаването в петък.

„За още 16 кораба беше потвърдено, че са били отклонени тази седмица, като общите отклонени зърнени товари достигнаха около 3,9 милиона тона, спрямо 3 милиона тона миналата седмица, каза Ишан Бхану, водещ анализатор на селскостопанските стоки в доставчика на данни и анализатори Kpler.

Припомняме, че близо 7 милиона тона зърнени товари обикновено преминават през Суецкия канал в Червено море всеки месец.

Но както често се случва в живота, проблемите за едни, представляват нови възможности за други. Казахстан официално обяви своята готовност да действа като регионален център за доставки на храни, за да подобри глобалната продоволствена сигурност.

Страната се отнася изключително сериозно към развитието на транзитния и транспортния сектор в региона, осъзнавайки потенциалната ключова роля на Транскаспийския международен транспортен маршрут (TITR), известен също като Средния коридор, за укрепване на взаимодействието между Изтока и запад.

agriniser_new

Средният коридор се превърна в критичен търговски път между Европа и Азия, предлагащ значителни икономически ползи и по-малко транзитно време за страните без излаз на море в региона.

В сравнение със Северния коридор, Средният коридор осигурява по-рентабилен и по-бърз търговски маршрут, намалявайки разстоянието за пътуване с 2000 километра. Освен това се възползва от по-благоприятните климатични условия и намалява времето за пътуване с 15 дни в сравнение с морските маршрути.

Средният коридор отваря огромни възможности за товарен трафик в Азия, позволявайки на стоките да достигат до Близкия изток, Северна Африка и средиземноморския регион чрез интегриране на пристанищни връзки в Турция.


За да бъдете 100% информирани за зърнените пазари и да получавате актуална информация директно по имейл, направете безплатна регистрация в Агринайзър сега!