Находчивото използване на природните дадености в комбинация с умело промотиране може да изведе всеки фермер до успеха, който той търси. Пример за това ни дават Когиос и Астерис Ганас. Двамата мъже са успели да създадат своя марка селскостопански продукти, използвайки билки, които “разказват” историята на местата, на които се берат. Днес те предлагат успешно студен билков чай в големи хотели и на няколко чуждестранни пазара, съобщава Ypaithros. 

На 28 години, а управлява ферма майсторски

Мястото, от което Когиос и Астерис събират билките са студените им чайове е на доста голяма надморска височина. След като разбират потенциала на областта край Гревена, през 2014-2015 г. те правят редица изследвания на генетичния материал на растенията.

Първоначалната ни цел беше да спасим изчезващите чаени видове. По-късно дойде предприемаческата идея. Искахме да докажем, че планинският първичен сектор може да произвежда продукти с добавена стойност, отбелязват Ганас. 

След около четири години изследвания на характеристиките на културите Когиос и Астерис пристъпват към създаването на висококачествен продукт, който ще бъде търсен на пазара. 

За нас постигането на качеството на суровината беше една от най-важните цели, за да продължим, отбелязват те. 

Към него те добавят дизайн, който ще направи продукта привлекателен за екологично осъзнатия потребител. 

Първият продукт 

Първият продукт на Ганас е горещ билков чай. Те предлагат на пазара четири различни смески от ароматни растения. Преработката на суровината се извършва в частен обект, след това тя се транспортира до Лариса, където се пакетира до готов продукт. 

Създаването на серията от студени чайове е резултат от осъзнаването, че в Гърция има много слънчеви месеци. Топлите дни оформят печеливша ниша - на разхладителните напитки. 

Видяхме, че на пазара няма нищо подобно. Поради тази причина решихме да направим серия от студени чайове от гръцки билки. Инвестирахме в преработвателната част и сега предлагаме напитките в стъклена бутилка. За студените чайове си сътрудничихме с катедрата по биохимия на университета в Теласия, споделят Когиос и Астерис. 

Така предприемачите доказват уникалността на своя продукт и започват активно да го промотират на различни пазари. Освен на територията на страната, той се предлага още в магазини във Великобритания, Франция, Швеция, Германия и Саудитска Арабия. 



Вижте още:

Роден за земеделие: 25-годишен фермер мисли само за разрастване

Как овцевъд успя да спечели награда за устойчивост?

Адриан - човекът, ремонтирал яхтите на Безос и Гейтс, който сега има ферма за пуйки