Киро Киров е смятан за един от най-добрите пчелари в страната. Той е уважавано име в тези среди и неслучайно е наричан Царя на пчелите. Поставя началото на първия у нас Музей на пчелите на открито до Слънчев бряг. Инициатор е на дългогодишния Международен фестивал на меда в края на август в Несебър.

Четете още: Симеон Тодоров: Обявена е изкупна цена за меда от 3,20 лв./кг, но никой не купува

Днес неговото дело е продължено от сина му Николай, който се явява четвърто поколение пчелар. Има син на две години и половина и се надява някой ден да му предаде щафетата. 

“Занимавам се сериозно с телекомуникации. Когато баща ми си отиде от този свят на 86-годишна възраст ми каза: “Сине, правиш, струваш, пчелите не ги оставяш!”, спомня си Николай.

Запознахме се с него на изложението в Интер експо център в началото на ноември, където за първи път имаше осезаемо пчеларско присъствие. Неговият щанд беше един от стилните с внимание към детайла и брандирането на продуктите.

“На това изложение заваляха предложения от търговци, които имат малки магазинчета с фермерски и био продукти. Опаковката наистина е важна - да е красиво отвън и вкусно отвътре. Покупката трябва да носи удоволствие и естетическа наслада”, убеден е пчеларят, който е успял вече да намери пазар в голяма столична верига и една местна верига по морето. 

Пчелинът му от 200 кошера се намира в село Кошарица до Слънчев бряг. Районът е близо до морето и богат на горски билки и ароматни медоносни растения. Справя се сам и има само един помощник по време на медосбора.

През 2024 г. ще станат 22 години, откакто с баща му поставят началото на първото пчеларско изложение в Несебър. Основната им цел е да популяризират българския мед, който е уникален по своите качества и вкусове. На площада в Стария град се събират само производители, без търговци и прекупвачи. 

“В село Кошарица на паркова площ от 6 декара сме направили първия и единствен Музей на меда на открито в България. Изложили сме различни системи кошери, които се използват в цял свят. Туристите имат възможност да дойдат и да дегустират пчелен мед и всички пчелни продукти. Правим дегустация на медена ракия. Идват основно чужденци и основната ни цел е да популяризираме българския мед”, споделя Николай Киров.