Преди година производителите на нар във Франция обединиха усилия, създавайки Френския съюз на производителите на нар. Наскоро на Общо събрание те направиха равносметка на постигнатото досега и перспективите занапред. Меласата от нар се очерта като печеливша ниша, чийто потенциал предстои да бъде използван, научаваме от FreshPlaza.

Нова ниша: Инвестицията в стевия може да се върне още на първата година

Към днешна дата 55 от 200 производители на нар във Франция вече са част от новия съюз. Тяхното производство на нар сега е предимно органично, като 95% от производителите използват органични методи. 

Този ​​брой показва, че от техническа гледна точка в момента няма потвърдени вредители. Всъщност всички производители искат да продължат да отглеждат органично, отбелязва Енора Джейкъб, която е част от съюза. 

С общи усилия Френският съюз на производителите на нар популяризира продукцията на своите членове. Един от новите продукти на вътрешния пазар е меласата от нар. 

Това е нов продукт, който е много разпространен в страни като Турция. Тази година го представяме на френския пазар. Много интересен е както като качество, така и като вкус, допълва Джейкъб. 

Френското производство на нар в момента обхваща 600 хектара и представлява 3000 тона нарове, но се очаква да се удвои през следващите две години. Сланите през 2022 г. са забавили разрастването на производството, но надеждите са през 2026 г. продукцията да достигне 6000 тона. 

В момента нарът за френските фермер е възможност за диверсификация. 

Пред лицето на глобалното затопляне фермерите трябва да диверсифицират своите източници на доходи. Отглеждането на френски нар е отличен начин за постигане на тази цел, особено след като е в съответствие с френското потребление, което в момента се основава главно на внос, казва още Енора Джейкъб. 



Вижте още:

Четири от пет семейни ферми в Ирландия работят на загуба

Как двама братя възродиха стара гръцка земеделска практика

Азиатските гъби - бизнес с нулев въглероден отпечатък