Сламата и органичните кости носят немалка печалба. Пример за това дават няколко германски стартъп компании. В страната отпадъците от земеделския отрасъл се третират като ценна суровина, споделя пред Topagrar Ен Кокенбринк.
Има ли "светло" бъдеще пред Добруджа?
Преработката на слама в частност е потвърдила финансовата си изгодност в два бизнес модела. Баварският стартър “Landpack” използва изолационните свойства на сламата, за да създава опаковки за хранителни продукти. Както е известно, в Европа е предприет курс на търсене на алтернатива на пластмасата. Поради това основателите на стартъпа Томас и Патрисия Ешенлор създават опаковка, която намира широко приложение в електронната търговия с храни.
Интернет търговията с хранителни продукти (e-food) е истински хит. Все повече хора поръчват храна онлайн с доставка. Разбира се, тя трябва да пристигне до крайния потребител надеждно опакована и при нужда охладена.
На пластмасовата опаковка отдавна не се гледа с добро око от клиентите, споделят Ешенлор.
От 2014 г. те работят активно върху разработването, производството и маркетинга на екологично чиста опаковка от слама. Тя е отлично решение за нуждите на доставчиците на храна.
Продуктът им Landbox вече е отличен с международна награда. Той представлява първата в света абсолютно безвредна за околната среда опаковка с характектиристи на полистирол и има отлични изолиращи свойства. Гарантира до 65 часа температура под -4°C – дори при лятна жега навън.
Към днешна дата над 600 клиенти от различни отрасли на промишлеността се доверяват на опаковката на Ешенлор. Суровината за изработката й се доставя от фермери от района Фюрстенфелдбрук. Освен слама, стартъпът работи и с растителни остатъци от промишлен коноп.
“Суперслама” е името на продукт за пиене, дело на стартъпа “Wisefood”. Негов основател е Филип Зилбернагел.
В основата на напитката са фибри от ябълково кюспе, останало от производството на сок, зърна и малко количество стевия за сладост. Купувачите на ядлива слама са B2B клиенти като барове, ресторанти, клубове и хотели.
Друг стартъп от Берлин произвежда био бульони от кости от пилета и едър рогат добитък. Казва се “Bone Brox” и е създаден от Конрад Каспър Кнопс и Джин-Ву Бе. Те купуват кости от биоферми в Австрия, Германия и Швейцария, където животните се отглеждат в съответствие с високите стандарти за благополучие.
Замразената суровина се доставя директно от фермерите до производителя. След това се вари 18 часа. Полученият бульон се бутилира и се продава из целия свят. Освен говежди и пилешки бульони, “Bone Brox” предлага и бульон от дивеч и зеленчуци.
ВИЖТЕ ОЩЕ:
Как млади земеделци и малки стопанства да получат финансова подкрепа по ПРСР?
Южните ни съседи започнаха да произвеждат говеждо месо по 300 евро/кг
Агроиновации: Технологии за ранно предупреждение срещу вредители
0 КОМЕНТАРА