Примерът на Панайотис Георгиу може да послужи като вдъхновение за мнозина. Закърмен с фермерството, днес той успява да развива стопанството си и да разпалва любовта към земята, културите и животните у малки и големи. От известно време Панайотис участва в семинари в гръцки училища. Така той успява чрез преживяване да направи земеделието разбираемо, познато и жадувано, пише Ypaithros. 

Бъдещето на аграрното образование в България

Във фермата на Георгиу ще откриете разнообразие от сезонни зеленчуци, фуражни растения, овце, кокошки и т.н. Сериозно започва да се занимава със земеделие през 1997 г. Интересува се от биологично производство. Понастоящем отглежда зеленчуци на открито на площ 110 акра. Има и 3 акра оранжерия. За да осигури храна на овцете си, произвежда фураж. В момента има 300 кокошки, но планира да ги увеличи до 600. 

През годините Панайотис Георгиу е успял не само да овладеете изкуството, наречено земеделие и животновъдство, но и умението да продава продуктите си. Има стабилна мрежа за промотирането им. Предлага продуктите си в био магазини в Янина, Игуменица, Корфу, Козани, Кастория, Волос, Трикала, Солун и Атина. Доставя ги и по домовете. 

От миналата година започнах да доставям и на заведения за обществено хранене като хотели, ресторанти и др., споделя фермерът. 

Наред с всичко това, Георгиу организира семинари по училищата. Когато за първи път се среща с ученици, установява, че те дори не знаят откъде идва брашното. Това го мотивира и създава семинари за обучение чрез преживяване. Редовно посещава детски градини и училища, разказва за производството на брашно, меси хляб и прави сладки.

Когато децата ми казаха, че не знаят откъде идва брашното, организирахме посещения. Посях живот в едни щайги, занесох ги в разсадника и ги оставих там цяла зима. След като пшеницата порасна, я орязахме през юни. Тогава децата видяха класовете, които смелихме, извадихме житото и го занесохме в каменна мелница, откъдето получихме брашно, разказва Георгиу.  

Това е преживяване, което ще остане незабравимо за младите ученици, допълва той. 

Според Панайотис е налице липса на знания у по-младите. Той смята, че такива трябва да бъдат интегрирани на всички нива на образование, за да могат децата да растат и да правят съзнателен потребителски избор. 

За пролетта младият фермер планира да създаде градина в едно от училищата. След консултация всеки желаещ ще може да посети фермата му, да се запознае с култивационните му практики и да приготви храна в оранжерията му или на открито. 

Селскостопанският ни бизнес може да служи като пример за хората, които искат да се включат в земеделието и да направят следващата стъпка, смята Панайотис. 



ВИЖТЕ ОЩЕ:

50 години ветеринарно образование в Добрич

Топ 7 страни, в които да учите земеделие

Важно за кандидатите по биологични и агроекологични интервенции