Отдавна сме привикнали към персонализираната реклама и сме престанали да задаваме въпроси откъде Google знае толкова много за нас. В наши дни събирането на потребителски данни в социалните мрежи и мониторингът на активността в интернет се използват за показване на релевантни рекламни съобщения отляво и отдясно на уеб страниците.

Стоян Венев: Как се прави подвижен фермерски пазар?

Украинският проект PyTag създаде първата в света социално-търговска мрежа, която ще използва същия принцип на работа. Тя ще показва на потребителите най-добрите предложения на пазара на земеделска продукция, съобщава Aggeek.net.

Платформата ще стане място, където можем да продаваме и да купуваме агростоки по оптимален начин. Разработчиците твърдят, че използваните уникални алгоритми ще откриват най-добрия съществуващ вариант сред многообразието от обяви. Платформата ще обедини 100% от участниците на пазара – малки и големи, едри и дребни.

Независимо какво търсите – хляб за вечеря, семена за сеитбената кампания или боровинки на едро, системата персонализира всички възможни варианти, налични както в границите на страната, така и зад граница.

Онлайн търговия

Консервативността на аграрния сектор е причина за бавните промени, които се наблюдават в него, включително по отношение на маркетинга, търсенето на клиенти, застраховането, оптимизацията на веригата на доставките и др.

Докато сумарно световният обем на електронните продажби в потребителския сектор още през 2016 г. превиши 2 трлн. долара, в агросектора успешната реализация на стоки на пазара до голяма степен е свързана с личните контакти.

Всеки фермер на ден получава около петдесет позвънявания – купувам зърно, продавам торове, гориво, строя хангари и др. Той избира за себе си десетина контакта, с които започва да работи. Те са му допаднали най-много – заради цената, условията или нещо друго. Когато дойде време да купува торове, звъни на някои от тях и търси информация.

Този подход е остарял, казва Олег Попов, изпълнителен директор на PyTag.

Една електронна площадка за покупко-продажба на суровини и земеделска продукция съществено ще оптимизира процеса.

Социална мисия на платформата е да подобри пътищата за проследяване на стоките до крайния потребител. По този начин притежаването на информация ще престане да бъде конкурентно преимущество, а полето на действие ще бъде по-широко, отколкото може да предложи един посредник. С конкурентно предимство ще бъдат онези играчи на пазара, които разполагат със свой склад, завод, елеватор.

Стартиране на PyTag

Предстои платформата да започне да функционира през месец юни тази година. Първоначално ще се работи с продукти земеделско производство, а след това, още това лято, с агропромишлени компании за покупко-продажба на гориво, торове, продукти за растителна защита и др.

 

Следете новите технологии в селското стопанство и на cap4us.agri.bg.

ВИЖТЕ ОЩЕ

Нетипични инвеститори се захващат с оранжерии

Онлайн платформа улеснява диалога между производители и вериги

Виртуален маркетинг за фермери и занаятчии