От нашето изключително качествено козе мляко правим още един продукт, който си струва. Първият пробиотик на нашия пазар, направен от българско козе мляко, е вече факт, с гордост споделя Николай Заров, който отговаря за маркетинга на млечни продукти „Козарев“.

Още по темата: Голяма козеферма у нас осигурява храна за животните със собствена хидропонна система

Козефермата стартира преди пет години с капацитет 1152 дойни животни плюс приплодите им. В момента те са са над 1000 заедно с яретата. Целта им е следващата година да достигнат пълния капацитет за дойни кози от породата Френски алпин.

Идеята за пробиотика идва от масовите проблеми на клиентите със стомашно-чревния тракт. В момента много от пробиотиците на българския пазар се произвеждат от китайско мляко с добавени слепители. Първите потребители на пробиотика от българско козе мляко са самите служители на фермата и добрите отзиви не закъсняват. 

„Когато произвеждаш продуктите и разширяваш портфолиото, мислиш за таргет групата. Първоначално си мислехме, че от козе мляко ще произвеждаме премиум продукт, който ще бъде ориентиран към хора с гурме наклонности. От обратната връзка, която получавахме обаче, се убедихме, че нашите клиенти са предимно хора с алергии, непоносимост към лактоза или други здравословни проблеми. От там дойде идеята за производството на пробиотик от козе мляко”, разказва Заров. 

В момента иновативният млечен продукт се продава в биомагазини, верига дрогерии в цялата страна, биощандове в голяма софийска верига хранителни магазини. Аптеките не се оказват най-подходящото място, тъй като там конкуренцията на хранителните добавки е силна, пък и практиките не винаги са съвсем лоялни. 

„Доскоро продавахме само чрез ebag. Но вече развиваме своя собствен онлайн магазин. Продаваме основно в София, засилваме се и във Варна. Произвеждаме продуктите от нашето козе мляко на ишлеме, тъй като инвестицията в собствена мандра би била доста голяма. Пък и в момента в България има качествени млекопреработватели”, убеден е младият маркетингов експерт. 

В момента от фермата инвестират в популяризирането си на онлайн, като правят основно рекламни кампании във Фейсбук. Сами си оптимизират органичното съдържание на сайта. 

„В момента Facebook и Google са двата канала, които продават най-много. Дисплейната мрежа в Google продава, но не е рентабилно – инвестицията е повече от маржа. Рекламите в търсачката на Google излизат на сметка, но пък там няма толкова много търсения. Добре е да се намери златната среда, затова постоянно оптимизираме и се учим в движение”, споделя Николай Заров.