Производители на български биомед, които участват в най-голямото изложение за органично производство в света – Биофах (BIOFACH 2024) в Нюрнберг, са направили успешна сделка с купувачи от Испания.

Четете още: Победителят в категория „ESG ферма на 2024“ на AGRI AWARDS 2024: Цветан Цеко

 

Българската организация на производители предлага над 6 различни вида биомед и стопанисва повече от 6500 кошера.

Това съобщи за Агри.БГ Марк Цеков. Той представя в баварския град семейната си компания, която е най-големият производител на биологични ябълки, круши и вишни на Балканите. Неговата фирма е достигнала до сделка с известен производител на натурални сокове. На австрийската компания, която от 1856 г. е собственост на фамилията Пфанер, предстои да отвори за първи път биолиния за биосокове. И макар да има 500 хектара собствено производство на биоплодове, от компанията ще разчитат допълнително на качествена органична суровина от България.

Има изключително висок интерес към българските замразени продукти за смутита от няколко култури, които се отглеждат в района на Русе. 

Много добро е позиционирането на наша фирма за производство на протеинови бонбони и шоколади, които са приготвени по специална рецепта без добавена захар и с високо съдържание на фибри.

Финализирани са още няколко сделки на наши биопроизводители. Изключително голямо внимание има към продукцията на наша компания, която отглежда, преработва и продава български биологични ягоди, малини и къпини. Намерил се дори купувач, който чака края на изложението, за да изкупи цялата стока на българските производители. 

Биофах е изцяло B2B насочено, като производителите са от целия свят. Това е една прекрасна предпоставка за сключване на бизнес сделки и партньорства. Освен това всички търговски вериги работещи с биопродукти присъстват и приемат производители за евентуални колаборации“, коментира още Марк Цеков. 

За втора година министерство на земеделието организира български щанд за био производители и преработватели от цялата страна. Площта на щанда е 152 кв.м., а визията е модерна и рустикална с традиционна насоченост. 

На основния щанд присъстват 17 български бранда, които активно предлагат своите продукти на чуждестранните пазари. Няколко български компании участват и със свои самостоятелни щандове. Така общият брой изложители от Българя надхвърля 30 компании, съобщава Стоилко Апостолов от "Биоселена".

Снимки: Марк Цеков