Стартираща компания, която произвежда иновативен продукт за растителна защита се класира на второ място във финалното състезание на EIT Food Innovation Prizes. Това, което предлага полската компания Microbe Plus ви представяме в 182 брой на рубриката „Агроиновации“, която Агри.БГ реализира със съдействието на Институт за агростратегии и иновации.

Агроиновации: Прецизно птицевъдство? Защо не

Компанията Microbe Plus разработи биопродукт, който предпазва растенията от патогени и същевременно стимулира растежа им. Продуктът на стартиращата компания представлява активатор за растенията, като комбинацията от много щамове полезни микроби значително подобрява здравето на растенията. Стартъпът предлага индивидуални биологични решения, предназначени да минимизират загубите в ключови култури, причинени от наличието на патогени и да максимизират рентабилността на фермите. Благодарение на екологичния биопродукт фермерите могат да намалят употребата на синтетични пестициди и торове.

Целта на компанията е да предложи на фермерите безопасни, екологични и достъпни биопродукти за растителна защита. Благодарение на това фермерите могат да осигурят безопасна и питателна висококачествена храна на потребителите. Стартиращата компания планира през следващата година полеви експерименти върху основни култури, за да оптимизира биопродукта.

EIT Food Innovation Prizes е едно от най-големите състезания за стартъпи в агро-хранителната верига в Южна и Източна Европа. Те се присъждат на предприемачи и стартиращи компании в ранна фаза, разработващи иновативни продукти и услуги, които могат да трансформират хранителната система. 
Това е една от програмите на Европейския институт за иновации и технологии в храните, по която през 2020 г. за първи път имаха възможност да се възползват заинтересовани страни от агро-хранителния сектор и стартъп общността в България.


182 брой на рубриката „Агроиновации“, която Агри.БГ реализира със съдействието на Институт за агростратегии и иновации е разработена по материали на ЕIT Food и e предоставена като част от информационната кампания „Иновациите – винаги на мода!