През последните десет години птицевъдството в Полша измина дълъг път. В момента страната е най-големият в Европа производител и износител на пилешко месо, показват статистически данни.

5 начина да привлечете туристи в птицефермата си

Полша е произвела през миналата година над 1 милиард пилета за месо или десет пъти повече в сравнение с 2009 г., съобщава MeatInfo. 

Пилешкото месо е естествен избор пред свинското, смятат експерти. Граници за експорта на пилета няма, докато в много страни, особено мюсюлманските, не се консумира свинско месо. Производственият цикъл е по-кратък, а вложените средства се възвръщат по-бързо.

В последно време производствените практики в Полша обаче търпят сериозна критика. Условията за отглеждане на пилета в полските промишлени ферми провокираха сериозна критика от страна на активисти, защитници на правата на животните, такива като групата Otwarte Klatki (Open Cages).

Групата стартира кампания, наречена Frankenchicken, използвайки алюзия за чудовището Франкенщайн, за да осъди практиката за прекомерно угояване на пилетата. 

Пилешките гърди са непропорционално по-големи в сравнение с краката. Поради това костите на краката се чупят, тъй като не могат да издържат теглото на птицата, казва прессекретарят на групата Анна Изинская. 

Представете си петгодишно дете, което тежи 150 кг. Когато описаната птица пада на земята, тя не може да стане отново. Често умира, лишена от храна и вода, допълва Изинская. 

Според компании за износ на пилешко месо европейското законодателство в областта на отглеждането може да стане по-хуманно. Един от примерите му е чрез намаляване на максимално допустимото количество птици на квадратен метър при промишлено производство. 

Всяка година в Полша се произвеждат 1,8 млрд. пилета. Много от тях се изнасят почти веднага, в частност в Беларус и Украйна, но повече от половината се отглеждат за вътрешно потребление или за последващ  износ. 

Главни експортни пазари за Полша са страните от ЕС, начело с Германия, Холандия и Великобритания. Украйна, Южна Африка и Хонконг са основните пазари за износ извън ЕС. 

Птицевъдната промишленост на Полша продължава да се разраства. Само през тази година са отворени 6 нови кланици. Те може да преработват над 1,4 млн. пилета на ден. 

Основният актив на Полша, разбира се, са цените, които са доста по-ниски, отколкото тези на западните птицевъди. 

Експерти смятат, че търговските бариери защитават, в частност пазарите на Франция и Германия. Ако те отпаднат, т.е. европейският пазар стане напълно свободен, полската птица ще завладее пазарите във всички западни страни.