Васил Ралчев е създател на InaEssentials - бранд за биокозметика, който оперира в повече от 30 пазара и има повече от 2 милиона крайни клиенти.
По време на форума AGRI SUMMIT 2024 „Семената на успеха”, организиран от Forbes България и Agri.bg, той направи презентация на тема: „Как успешно да реализираме продукцията си с дигитални инструменти?”. 

„Тази презентация е за това, как едно семейно предприятие от България успя само да достигне до крайния клиент в цяла Европа”, започна Ралчев.

”Връщам ви в 2019 година. Това беше последната ми година като студент по специалността „Агробизнес Мениджмънт“ в Рединг, Англия. Eдин от изпитите ни по дигитален маркетинг беше да създадем уебсайт и да направим 3 продажби на продукт по наш избор. Знаех, че семейството ни произвежда страхотни билки, етерични масла и флорални води, които обаче от години продава на едро като суровина за големи козметични и фармацевтични европейски компании. Знаех колко ценят външните ни партньори качеството на тези продукти. Знаех също, че голямата добавена стойност отива при производителите и търговците на крайните продукти, произведени на основата на нашите билки, масла и води.
Реших, че ще пробвам да продавам именно крайни продукти на основата на нашите етерични масла и флорални води.

Вече знаех как да пускам реклами във Фейсбук и успяхме с тази една реклама да достигнем до 12,000 оборот месечно и около 2000 лв. печалба. Тогава реших, че вместо да оставам в Англия, въпреки че имах много възможности за работа и стаж, ще се върна в Панагюрище и ще дам шанс на този бизнес”, разказа пред публиката младият предприемач. 

След като се върнал в България, стартирал с рекламите и продажбите. 

”Малко бях започвал да се отчайвам, защото през първите 6 месеца не видях никакъв ръст и много се чудех, как да разкажа истинската история за нашия бранд. Тогава ми хрумна, не може ли да напиша блог и да пусна реклама на него.
В него разказах историята как майка ми и баща ми са започнали своя аграрен бизнес преди 25 години, когато майка ми била диригент, а баща ми пожарникар. През какви трудности са минали, колко тежки моменти са имали, особено до 2007 година, когато влизаме в Европейския съюз. Как са отглеждали 3 деца през това време и колко вяра и емоция вкарват в техния биологичен начин на отглеждане на техните култури. Разказах истиснката история, с истинските неща от живота и трудности и хората откликнаха на това.

Днес в тази блог пост сме инвстирали над 5,000,000 евро в реклама и ни е донесла над 20,000,000 евро оборот. С нея навлизаме във всеки един чуждестранен пазар и хората там научават за нашето семейно производсто в Панагюрище и за силата на българските билки”, сподели Ралчев пред аудиторията на AGRI SUMMIT 2024.

По думите му най-трудното нещо през 2018 година е било да се стигне до крайния клиент. 
“Всички в сектора знаем, колко трудна може да бъде веригата на доставки и колко малко от добавената стоиност остава за фермера. Ние намерихме решението в това да разкажем нашата история.”

СНИМКИ от AGRI SUMMIT 2024

Васил Ралчев изброи и детайлите на процеса, при който се достига до крайния клиент. 
Ето какво разказа той: 

"1. Фейсбук рекламата пускаме като пишем блог в нашия уебсайт: Копираме линка и го поставим във Фейсбук

2. Втората ни стъпка е да имаме коментари под този блог. Не случайно най-ключовото нещо за Амазон са коментарите. От милионите сесии, които имаме на нашите сайтове сме видели, че първото нещо, което правят клиентите е да видят коментарите. Именно за това, когато пуснем блог пращаме имейл до всички наши клиенти с Giveaway, като условието им е да споделят преживяването им с бранда. Така имаме готов блог с реклами.

3. След като постъпи поръчка в сайта ни сме спокойни, защото имаме интеграция с фулфилмънт център. Който с две думи - се свързва с твоя сайт и изпраща пратките ти вместо теб. В България има 2 големи - биг арена и EU shipments. В чужбина ние отворихме общ склад в Словакия с една от двете български компании, от където изпращаме пратките си до цял свят. Нашата цел е да отворим вратите за всички български брандове, за това от година вече работим и с външни клиенти, основно от България.

4. ДДС-то в чужбина вече е нещо лесно: Регисрация по ОСС - one stop shop е всичко, от което се нуждаете. Накратко, така плащате ДДС-то за всяка страна в Европа в България в лева, а НАП се оправя с разплащанията до други страни членки на OSS.

5. Customer support - наемаме студенти през организацията ESN. Пишем им официален имейл със запитване и те пускат до своите имейл листи със студенти в цял свят. Така работим на 30 езика.

6. За Google реклами и имейл маркетинг имаме вътрешен екип, но започнахме с агенции, които мога да споделя на хората, които се интересуват.

7. Изпращаме стоката си до чужбина с Кюне и Нагел."

Младият предприемач отправи и призив към публикана на форума. 

“Направете първата стъпка и напишете един блог от 1000 думи, в който разказвате истинската история на вашето земеделие. Всеки един от вас има уникална история и тя не е тази на успеха, а тази на трудностите в началото и през какво сте минали. Качете я на блог и я направете да води до вашия сайт. Ако нямате сайт или не може да пуснете реклама във фейсбук - има 1000 агенции, които могат да го направят. Моята молба е да направите първата крачка и да видите колко много може да му пука на крайния клиент, когато знае истинската история на вашето земеделие.”

Всичко за форума AGRI SUMMIT 2024 

Очаквайте скоро видео от участието на Васил Ралчев във форума AGRI SUMMIT 2024 „Семената на успеха”.

Събитието се проведе под патронажа на Министерството на земеделието и храните, с генералната подкрепа на Агрополихим, институционалната подкрепа на Европейската инвестиционна банка, както и с подкрепата на BASF, Банка ДСК, HL-TopMix, „Филип Морис България“, САТНЕТ, YARA, Green Ground, Бова Кар – BMW дилър, Domaine Boyar с вината от серията Korten Natura от бутикова изба „Кортен“ и САПИ.