Анна Ацу е една от онези хора, в чийто живот настъпва момент, в който са призовани да променят посоката. Преди 12 години тя напуска гръцката столица, където е градила кариера в рекламата и маркетинга в мултинационални компании. Става фермер на пълен работен ден и това дава истински смисъл на живота й, пише Ypaithros. 

Експерт: Крушите и дюлите са плодовете с потенциал за печалба

Ацу започва от нулата живота си на село. Заедно със съпруга си Христос успяват да създадат печеливш бизнес с оригинални продукти на основата на ябълки. Анна и Христос сами произвеждат плодовете. Мисията им е да предложат на потребителите достатъчно причини да консумират ябълки всеки ден, предлагайки им не само да ги държат в хладилника, но и на рафта в шкафа. 

Две години са необходими на Анна и Христос, за да изградят земеделския си бизнес от нулата. Те купуват земя и засаждат различни сортове ябълки. Преди това пресяват възможностите, проучвайки култури като арония и ароматни растения, както и отглеждането на охлюви. За тях обаче не е имало подходящи условия. 

Днес работата на Анна и Христос в овощната градина не е никак малко, тъй като сортовете, макар да изискват едновременни грижи за отглеждане, се берат на различни интервали, а работна ръка липсва. Радват се, че местните хора са били така добри да помагат. 

Местните ябълки от Маврохорио са известни с качеството си в цялата страна. 

Сравнително високата надморска височина (620-800 метра), плодородната и богата на вода почва и мекият климат са факторите, които придават на ябълките в региона специфичен вкус и аромат, както и богат хранителен състав, подчертава Анна. 

През последните три години тя преработва ябълките и създава оригинални продукти по домашна рецепта. В продуктовата гама присъстват парченца плод в ябълков сок в буркан, ябълково пюре, сушени ябълки на резени, рендосана ябълка без добавена захар и консерванти. Семейството предлага още ябълкова лютеница - в духа на популярните сега гурме предложения. 

Най-новият продукт на Анна е ябълков сок. Той се радва на доста почитатели в региона, макар в двора на всяка къща в региона да има ябълкови дръвчета. 

Нашият сок е много различен от повечето на пазара, тъй като идва не само от нашите специални ябълки, но е и най-близкото нещо до домашно приготвения сок, отбелязва Анна. 

Що се отнася до популяризирането на продуктите, семейството ги рекламира в избрани магазини в Атина, а също така в Кастория, където клиентите са основно туристи. Поддържат и сайт, от който може да се поръча цялата продуктова гама. 

Плановете занапред включват разширяване на линията от продукти и проучване на потенциала за износ. 



Вижте още:

Полските фермери протестират на близо 600 места в цялата страна

Дамите в селското стопанство: Марие Николова

Компенсират стопаните с 3,5 млн. лева при 100% унищожени култури

 

Информационната кампания "ОСП работи за нас: По-зелени и умни!" се осъществява от Агригейт Медия и е съфинансирана от ЕС.

Следете темата и на cap4us.agri.bg