Предстои да проведем Консултативен съвет по поземлените отношения, където ситуацията е критична. Това съобщи министърът на земеделието и храните Кирил Вътев по време на среща с директорите на Областните дирекции „Земеделие“, в Министерството на земеделието и храните, съобщиха от пресофиса на ведомството.

Важно! Вижте електронните формуляри по интервенциите за Кампания 2023

Вътев каза, че това е тема, която трябва да бъде подредена по начин, така че да няма забавяне на процедурите.  
„Поземлените отношения трябва да бъдат коректно регулирани, така че да не се използват за вземане на субсидии без да има произведена продукция“, категоричен бе министър Вътев. 

Според него основната цел е всеки един похарчен лев да доведе до произведен продукт на трапезата.  По думите му, затова не говорим вече за отделни сектори, а за всички компоненти по цялата агрохранителна верига.

Министър Вътев се обърна към директорите, като подчерта, че новото ръководство на аграрното министерство работи да се ускорят всички административни процедури, за да могат земеделските производители да произвеждат, а не да изпитват затруднение при обработката на документите им. 

„Вие сте на първа линия с тях и на Вас разчитаме най-много да ускорите процесите“, апелира министър Вътев.

В срещата участие взе и ресорният заместник-министър на земеделието и храните Георги Тошев. Той каза, че е добре запознат с това, че тази година при кампанията за директните плащания има по-сложни процедури, съобразно европейските изисквания. 

„Затова ще се постараем в Областните дирекции „Земеделие“ и общинските специализирани служби в страната да бъде  увеличен административният щат, за да се осигури адекватно и навременно обслужване на земеделските производители“, поясни той. От своя страна, присъстващите директори на срещата увериха, че всички подадени заявления за подпомагане по Кампанията за директни плащания  2023 г. ще бъдат обработени в срок.

Зам.-министър Тошев подчерта, че е много важно структурите на министерството да работят пряко с всички  браншови организации, защото те са тези, които дават оценка на труда на администрацията. 
„Много важна е координацията, за да се постигне положителен резултат и земеделският производител да бъде доволен, че му е обърнато внимание, за да си свърши работата“, допълни той. По думите му,  в министерството ще бъде създаден календар на дейностите, който ще има за цел да се постигне по-голяма оперативност и предвидимост в работата на ресорните дирекции.
Зам.-министърът разясни още, че промените, които ще настъпят в поземлените отношения са с оглед облекчаване на заявителите, а не заобикалянето по пътищата на администрацията. 
„В момента в Министерството на земеделието има близо около 3000 заявления, като голяма част от тях са в застой повече от две години. Тази практика ще бъде прекратена, подготвени са заповеди за новите комисии, които ще влязат в сила още от следващата седмица и административният  процес ще бъде не само задвижен, но и ускорен“, допълни Тошев.