Лютата ферма на Варненското езеро тръгва от лютите чушки, които са хоби на мъжа в земеделския бизнес – Христо Родинов. В рамките на три месеца производителите с 20-годишен опит в продажбата на разсад построяват собствен цех, правят 16 вида люти продукти и пускат онлайн магазин. 

Лют тур в люта ферма

Те стават популярно лице от Фермерски пазар – Варна, наемат и магазин в центъра на София, за който отговаря по-малката от двете сестри – Славена. По време на пандемията обаче магазинът временно спира да работи. По-късно идва решението за окончателното му затваряне за сметка на онлайн поръчките, които изключително много се засилват. 

„Направихме всичко възможно процентът отстъпка, който ни се полага от куриерската фирма, да го даваме на клиентите. Освен това решихме да наблегнем на други неща, като например тур в лютата ферма и нова визия“, обяснява съпругата Дарина Родинова.

През летния сезон семейството държи и магазинче в Балчик, където живее по-голямата дъщеря Елена. Освен това разширяват дистрибуторската си мрежа и зареждат на все повече места. 

„Продаваме в по-бутикови магазини. Започнахме да имаме много голямо покритие из цялата страна. Дори в момента не ходим по фермерски пазари, защото имаме изключително много работа. Хората във Варна ни знаят и идват при нас на място. Но аз съм безкрайно благодарна на Фермерски пазар – Варна, защото ние от там тръгнахме и така си популяризирахме продуктите“, разказва производителката.

За по-доброто лансиране на техните продукти допринасят не само чистото качество и разнообразни продукти по авторски рецепти, но и новата визия. 

„Оказа се, че в цялото производство най-големият ни проблем бяха етикетите. Продуктите са бутикови, скъпи, а те изглеждаха по един и същи начин. Когато започнахме, си купихме лого от Америка, но всеки можеше да го намери в Интернет. А етикетът говори изключително много за един продукт“, убедена е Родинова. 

След като си казват, че няма как логото да не изразява самите тях, семейството си прави собствено. За новата визия този път се допитват до професионалисти. 

„Една година сме работили, за да направим визията такава, каквато искахме. Това се оказа едно от най-трудните неща. Направихме си хубави снимки. Вече ги пускаме в новия сайт. Толкова сме удовлетворени“, радва се фермерката.

Следващата стъпка е получаването на патент за собствения им сорт люти чушки „Български дух“ – кръстоска между Тринидад моруга скорпион и червено хабанеро.

„Предполагам, че до септември – октомври ще го получим от Патентното ведомство, тъй като има технологично време. В момента го изпитват – дали семената са устойчиви, на какви болести издържа и към какви е устойчив. Чакаме с нетърпение“, оптимист е Дарина Родинова.