22-годишната Славена е дете на земеделци. Нейните родители Христо и Дарина са добре познати във Варненско, най-вече с разсада, който произвеждат, откакто се помнят. Преди 4 години обаче страстта на бащата към лютите чушки хвърля семейството в ново приключение. Тогава стартира тяхната люта ферма, а две години по-късно идват първите 39 продукта от собствения им цех.

Дамите в селското стопанство

От 300 сорта в началото днес Родинови са се съсредоточили върху стотина – най-харесваните и вкусни люти чушки според тях и самите клиенти. В село Страшимирово край Варненското езеро днес живеят и се трудят родителите, семейството на по-голямата дъщеря Елена се включва с оранжерии в Балчик, а Славена идва в София, за да пее, учи и продава люти продукти.

Как започна Вашето приключение с лютите чушки?
В началото лютите чушки бяха страст само на баща ми. Преди около 4 години той получи покана за Германия. Аз отидох с него и заедно посетихме един голям цех. Бях особено впечатлена от това, което видях. Не предполагах, че може да има такива продукти от люти чушки, включително и люта паста за зъби. Решихме да направим нещо подобно в България. Така се роди семейният бранд Hot Farm. 

Какво за Вас са лютите чушки?
Лютите чушки ми станаха страст и хоби, но най-голямата ми любов е музиката. Посещавала съм уроци по пеене, конкурси. Четири поредни години получавах стипендия за деца таланти. Главната причина да дойда в София беше музиката. Започнах да пея в един пианобар, дори имам собствена песен.

Защо решихте да отворите фермерски магазин в центъра на София? 
Открихме магазина в края на месец април. Вложих много любов и старание в него, интериорът е изцяло моя идея. Тази година завърших с отличен „Медии и журналистика“ в УНСС. Имам амбицията догодина да запиша магистратура „Маркетинг“. За тази една година обаче искам да се отдам изцяло на фермата и това магазинче. 

Какъв е Вашият принос в семейната фирма?
През цялото време помагам в Hot Farm, най-вече с кореспонденцията и магазина. Сега водя преговори за износ в чужбина. Аз поддържам и социалните мрежи.

С какви нови продукти искате да изкушите феновете на лютото?
Това лято пуснахме 12 нови продукта. Един от тях е икра от тиквички. Имаме вече сладко от българска роза, което много се харесва, особено на чужденците. Направихме още мармалад от сини сливи с най-лютата чушка в света „Каролина Рийпър“. Туршия от пукани люти чушки „Халапеньо“, люто сладко от смокини, ягоди, череши.

Ясно е, че лютите чушки са от Вашата ферма. А откъде са останалите продукти, които използвате в цеха си?
Изкупуваме плодове и зеленчуци от производители от нашата област, за които сме сигурни, че са изцяло натурални. Розата ни е от Казанлък. Един ден, като се разширим, се надявам всичко сами да си отглеждаме.

Какво включват бъдещите Ви планове?
Това, към което главно се стремя, е да влезем в хранителната индустрия – ресторанти, места за бързо хранене, както и да продаваме в чужбина. Сега преговаряме с Катар. Оттам имат интерес към най-лютите ни продукти, като най-много се харесват сосовете и сладката. 

Може ли човек да се издържа само от земеделие? 
Според мен може, но да работиш за себе си никак не е лесно. Нашите продукти са много специфични и е малко трудно все още да се установим на пазара. Важното е, че имаме положителна обратна връзка от клиентите, което много ни амбицира. Силно вярвам, че нашите продукти имат място не само на българския, но и на световния пазар.

Как си представяте да съчетавате за в бъдеще маркетинг, пеене и люти чушки?
Дала съм си две години, за да се посветя изцяло на Hot Farm. Това е достатъчно време да се занимавам и с музика, да правя собствени проекти. След няколко години си представям да обикалям по света и да се радвам на продуктите ни в чужбина.

Кой е най-ценният урок, който сте научили от родителите си?
Трудолюбието е много важно и благодаря на родителите ми, че са ме възпитали, че с труд се постига всичко. Дава ти едно удовлетворение. Да се трудиш, да създаваш нещо хубаво, е смисълът на живота.