185,9 милиона евро е предвиденият бюджет за популяризиране на европейските селскостопански и хранителни продукти през 2022 г. Акцентът се поставя върху устойчивото земеделие и здравословните храни. Това стана ясно, по време на онлайн конференция на Европейската комисия (ЕК). Агри.БГ бе част от събитието.

Гласувайте: Съгласни ли сте с рязкото вдигане на осигурителния праг?

Идеята на промоционални кампании за селскостопански продукти в ЕС е да отвори нови пазарни възможности за европейските фермери. Но освен това и да помогне на земеделците да изградят още по-добре съществуващия си вече бизнес. Важно е да се отбележи, че средствата, които се предоставят от ЕК за промотиране на хранителните продукти, са безвъзмездни.

Онлайн конференцията, която имаше за цел да информира фермерите за възможностите, предоставени по програмата за промотиране, продължи два дни. Първият ден бе посветен на политическите аспекти на програмата. Участие в събитието взе и европейския комисар по земеделие Януш Войчеховски.

“Фермерите могат да видят позитивите от прилагане на тази програма за промоции, както за пазарите в ЕС, така и за глобалните. Тази година бюджетът по схемите е още по-голям - 185,9 милиона евро. Това е повече от 2021 г. именно защото искаме да насърчим фермерите за използват промоционалните програми и да им дадем възможност да се развият. Освен това вярвам, че тези програми ще ни помогнат и да достигнем пълния си потенциал в биосектора. Те ще имат и пряко влияние върху цените на стратегията “От фермата до трапезата”, където до 2030 г. трябва да развием потенциала на Европа”, коментира Войчеховски.

Вторият ден се фокусира върху разработването на успешни кампании. Участниците имаха възможност да чуят презентации на служители на ЕК, външни експерти и координатори на проекти. Презентациите подчертаха няколко предизвикателни аспекта за Европа, сред които целите на Зелената сделка, стратегията „От ферма до трапезата" и насоките за хранене на държавите членки, отнасящи се за храните.

Вижте още:

Допустими продукти

Допустими кандидати

Бяха представени и добри примери затова как да се създаде правилна стратегия за кампанията и как успешно да се разработят комуникационни кампании за устойчиво производство и потребление в ЕС.

На 20 януари 2022 г. стартираха приемите по програмата за промоции на храните. Право на финансиране имат търговски организации, организации на производители и агрохранителни групи, занимаващи се с промоционални дейности, стана ясно още по време на събитието.

Има и изискване за допустимост, което варира в зависимост от типа на програмата - ,,обикновена” (SIMPLE) или „мулти" (MULTI). Така наречените „обикновени" програми могат да бъдат подадени от една или повече организации от една и съща държава от ЕС, докато “мулти” програмите идват от поне две национални организации от поне две държави членки или от една или повече европейски организации.