Електронна инфраструктура за селското стопанство, наблюдението на земята и енергийната ефективност за устойчиво развитие, са темите, по които работи проектът EUXDAT. 

Гласувайте: Нужни ли са повече пари по Ковид мярката и de minimis?

Този проект, който се изпълнява от множества партньорски организации по програма „Хоризонт 2020”, ви представяме в брой 240 на рубриката „Агроиновации“, която Агри.БГ реализира със съдействието на Институт за агростратегии и иновации.

Производителността в селското стопанство е от съществено значение за решаване на проблеми, свързани с устойчивостта на околната среда. От друга страна, земеделското производство е ключов фактор за здравето, икономическата и политическата стабилност, заетостта, бизнес и биологични екосистеми. Европейският проект EUXDAT предлага електронна инфраструктура, която се занимава точно с това.

За да се постигнат тези цели, трябва да се намери решаване на проблемите, свързани с различни данни, които трябва да бъдат управлявани и обработвани. EUXDAT предоставя усъвършенстван интерфейс, където потребителите разработват приложения върху облачно базирана инфраструктура. 

Външният интерфейс предоставя информация за мониторинг, визуализация, инструменти за анализ на данни и подобрени каталози на данни и процеси, които позволяват анализ на големи данни. EUXDAT включва и голям набор от конектори за данни (UAVs, Copernicus, полеви сензори и т.н.) за мащабируеми анализи.

EUXDAT има за цел да оптимизира използването на данни и ресурси и да предложи начин за организиране на задачите, като идентифицира дали най-добрата цел е HPC център или доставчик на облак. 

Екипът е в контакт с научните общности, за да идентифицира нови тенденции и бази данни, за да ръководи еволюцията на електронната инфраструктура. Тя ще насърчи крайните потребители да създават нови приложения за устойчиво развитие. 

Брой 240 на рубриката „Агроиновации“, която Агри.БГ реализира със съдействието на Институт за агростратегии и иновации, е разработена по материали на Европейската комисия и e предоставена като част от информационната кампания „Иновациите – винаги на мода!“.