Виненият сектор се обедини около идеята за създаване на Български винен борд. Идеята дойде след международна конференция на родните винопроизводители „Успехът на българското вино на световните пазари и у нас - мисия възможна“.
 
 
На събитието бяха обсъдени възможностите за създаване на действащ винен маркетингов борд, което според сектора е силно необходимо. Най-вече заради нуждата от съвременно позициониране на българското вино на външните и вътрешния пазар, съобщи ОДЗ-Кюстендил. Основната цел на Българския винен борд ще бъде да обедини усилия и да предприеме мерки за подобряване на имиджа на родното вино.
 
Цели се още увеличаване на неговата добавена стойност, което да доведе до нарастване на пазарния дял на българските качествени вина. В конференцията взеха участие повече от 60% от българските изби, които по тяхна преценка произвеждат около 90% от виното в страната ни. 
 
Тяхната амбиция е чрез борда да бъде създаден и наложен на ключовите пазари и у нас бранд Wines of Bulgaria. Лансирана беше и идеята бордът да осъществява и контрол на качеството на произвежданото от неговите членове вино.