Допълнителни над 11 млн. лева за преодоляване на последиците от кризата на пазара на мляко в Европейския съюз и отваряне на мярка 14 „Хуманно отношение към животните“ през края на август. Това са най-важните точки, които разгледахме по време на Консултативния съвет по животновъдството в Министерството на земеделието, храните и горите (МЗХГ), съобщи Бойко Синапов, председател на Националната асоциация на животновъдите за Фермер.БГ.
 
 
„Без значение под каква форма ще влязат тези над 11 млн. лева в сектора, те са факт и ще помогнат за преодоляването на кризата в млечния сектор“, обясни Синапов.
 
По думите на животновъда, рамките на Консултативния съвет, бе обсъден и изтеглянето на приема по мярка 14 от ПРСР 2014-2020.
 
„Друга много важна точка, която обсъдихме е изтеглянето на приема по мярката за хуманно отношение от септември-октомври за края на месец август. Това също е положително и се вижда едно силно желание от страна на МЗХГ за работа в сектора, но освен това и браншът беше доволен. Според мен се получи една много добра среща“, каза още той.
 
Наредба 2 също намери място за дискусии. 
 
„Ясно е, че имаме големи главоболия с взимането на пробите. В края на краищата, всички разбрахме, че тези проби трябва да се взимат по указания на ЕК. Въпреки всичко и с това ще се справим. БАБХ вече са направили форсмажорен план, колегите, които не са покрили критериите, ще имат възможност да го направят“, обясни Синапов.
 
 
Наредба 2 предизвика противоречиви реакции при фермерите, но въпреки това, ще се работи за изясняване на условията и изискванията, а не за промяна в наредбата, категоричен е Бойко Синапов.
 
В рамките на консултативния съвет, министър Румен Порожанов заяви, че ще положи всички усилия да бъдат възобновени външни пазари за износ на живи животни, като се фокусира върху този към южната ни съседка Република Турция. 
 
„По новите условия в Наредба 2 ще има пробовземачи, дали те ще бъдат представители на мандрите или на фермерите, всеки сам ще реши. Този контрол обаче ще го има, докато започнем да произвеждаме качествено мляко. Знаете каква е конкуренцията на европейския пазар, затова ни трябват качествени продукти, с които да се представяме на него“, заключи Бойко Синапов.