Международната зелена седмица стартира онлайн и ще се проведе в рамките на два дни. Агри.БГ присъства на пресконференцията по случай откриването на форума.

Събитието откри новия председател на управителния съвет на Messe Berlin - Мартин Екниг. Той заяви пред журналисти, че тази година изложбените зали ще се превърнат в телевизионно студио. 

Регистрация

Мотото на 95-та Зелена седмица е “Вкореняване за утре” - събитието ще даде идеи как да посеем добри практики, които успешно да пожънем утре. Основният фокус на двудневния форум са най-новите теми в земеделието, хранителната индустрия и градинарството.

© gruenewoche.de

Въпреки че е само онлайн, според Мартин Екниг, участниците ще успеят да получат интересна и разнообразна информация от всички съпътстващи лекции и семинари. Една от интересните прояви е “Глобален форум за храни и земеделие” (GFFA), който се провежда паралелно с Международната зелена седмица. Събитието разглежда въпросите в областта на селскостопанската и хранителната политика. 

Друго интересно събитие е „IGW StartUp Days“, по време на което различни млади и иновативни компании ще представят проектите си като решение за справяне с основни земеделски проблеми.

Традиционно на Международната зелена седмица един от най-атрактивните кътове за децата е този с животните. Организаторите са се погрижили това да не липсва и в дигиталното издание. По време на Зелената седмица дори малките могат да се забавляват с виртуалните приключения във фермата, където земеделци ще ги обучат за живота на село, но също така ще им разкажат и интересни практики от фермерския начин на живот.

Кои са европейските агросъбития през януари?

Повече днес за храната утре
Председателят на Асоциацията на земеделските производители Йоахим Руквид също беше един от гостите на откриващата пресконференция. Той използва вниманието на медиите, сред които и Агри.БГ, за да защити още един път фермерите и да напомни за тяхната важна роля в производството и доставка на храна. 

© gruenewoche.de

“Цената от 1,19 евро/кг кланично тегло при прасетата в Германия не покриват разходите на земеделците, нито пък им позволяват да инвестират в бизнеса си. Какво остава за хуманното отношение?”, попита Руквид.

По думите му, храните с произход Германия, които са с високо качество трябва да бъдат привилегировани в търговската мрежа. Затова и асоциацията вече е уговорила срещи с търговските вериги в страната, на които ще изкаже своите предложения и искания.
Руквид подчерта, че асоциацията настоява за въвеждането на задължително етикетиране, на което ясно да се посочва начина на пакетиране и съхранение на храната, както и нейния произход. 

“Само по този начин потребителят ще бъде сигурен какво купува и откъде идва храната”, категоричен е той.