Приемането на гости за прибиране на реколтата от ягоди е популярна практика в Япония, която навярно може да бъде приложена и в България.

Как да печелим пари с агротуризъм

Сега една японска ферма е въвела лека корекция в находчивата практика, така че да съответства на съвременните тенденции, пише hortidaily.com.

Shimonta е компания, разположена в Хамамацу, префектура Сидзуока, Япония. Тя управлява голяма оранжерия, в която крайните клиенти могат да вземат участие в събирането на ягоди и имат възможност на място да консумират преработените сладки плодове под формата на сладолед.

Историческа справка ни връща към 30-те години на XIX век. Именно тогава ягодата навлиза в Япония от Нидерландия. След това между 1965 и 1970 г. в страната се наблюдава истински бум на ягодов агротуризъм.

Причината за успеха е, че събирането на плодовете от поканените туристи е най-кратката верига, която позволява на фермерите да понижат разходите си.

В допълнение по онова време фермите, отглеждащи ягоди, са получавали известна финансова подкрепа от правителството в рамките на Основния закон за храните, селското стопанство и селската местност.

Като резултат част от японските фермери съсредоточили усилията си изцяло върху развитието на ягодовия агротуризъм.

Само в префектура Сидзуока има около 70 ягодови ферми, които са отворени за туристи.

Стопанството Shimonta отглежда ягоди в устойчива и екологично чиста среда с акцент върху съвременните изисквания за „екологично потребление“. В оранжерията има машина за въглероден двуокис, който служи за по-добро развитие на растенията и едновременно с това понижава нивото на изхвърлените в атмосферата парникови газове.

Друга модерна част от устойчивото производство е кулинарният отсек на фермата. Там постъпват плодовете, които нямат търговски вид - те са твърде дребни или са деформирани. От тях се произвежда сладолед.