Производителят на трактори CNH Steyr показа тази седмица ексклузивно пред журналисти в Австрия втора версия на своя хибриден трактор, който може да бъде задвижван и изцяло електрически. 

 

Концепцията е добре позната още от 2019 г., когато компанията представи своя футуристичен трактор на Агритехника. През 2021 г. Styer беше номиниран от DLG за своята нова хибридна концепцния на задвижване. Две години по-късно първият електрически трактор на Styer вече се движи на тестови полета в Австрия.

В основата си тази машина представлява стандартен CVT трактор с електрически задвижвана предна ос. 

Steyr Hybrid CVT има мощност от 180 к.с. Иновацията е в това, че Steyr разделя и по-скоро разпределя задвижването си. А с добавения електрически компонент, мощността на двигателя се увеличава до 260 к.с.

Машината ще бъде показана на тазгодишното изложение Агритехника в Хановер през ноември. 

100% електрически трактор

Докато CVT трансмисията задвижва задната ос, на предната ос се дава друг източник на енергия. Предната ос е сърцето на машината, като е електрически задвижвана. Според Steyr тракторът може да бъде задвижван изцяло електрически до 110 к.с. Електрическото задвижване може да ускори трактори до 50 км/час.

Ако се изисква повече мощност - просто се включва задвижването и на задната ос.

Прототипът на Fendt с тяхната нова концепция за задвижване, която също ще може да бъде видяна на Агритехника през 2023 г., е подобна. Разликата обаче е, че тук става дума за изцяло електрическо задвижване, докато при конкурентната марка, става въпрос за хидравлично.

Машината разполага и с други функционалности, като основните са:

- E-active hold: електрическо активно задържане на трактора в наклон.
- E-Shuttling: регулируем превключвател ( бързо / бавно ) от движение напред към заден ход и обратно - при постоянна ниска скорост на двигателя.
- E-Torque Vectoring: тъй като работите с различни сили на ос, можете също да контролирате въртящия момент и скоростта на ос-та. 
- E-Torque Filling: можете да компенсирате променящите се условия на полето с повече мощност
- E-Boost: при нужда предоставяне на допълнителна мощност бързо, например при шофиране в наклон.
- E-shift: благодарение на електрическата предна ос, механично-хидравличната CVT на задната ос работи по-плавно, по-бързо и по-ефективно.
- Режим E-eco: комбинацията от независимо задвижване на задната ос и електрическа предна ос. Това означава, че двигателят винаги може да работи с най-благоприятна скорост, в зависимост от работата и желанията на водача. По този начин могат да бъдат постигнати около 15% икономия на гориво.

От Steyr уточниха за Агри.БГ и Трактор.БГ, че това е само прототипа на хибридния трактор. Неговата премиера ще бъде на Агритехника 2023 г., както вече стана ясно.

Относно серийно производство, производителят уточни, че това няма да се случи до 2025 г. Плановете са серийният трактор Styer Hybrid CVT да бъде представен на Агритехника 2025 г. и едва след това да бъде достъпен до пазара.