Отново темата за храните е на дневен ред. Министър Мирослав Найденов е на 4-то място в топ 100 на политиците за 2010 г., съобщи Дарик радио и по този повод той беше в тяхното студио за да обясни и да признае, че рейтингът му най-вероятно се бил дължал и на факта, че за първи път България имала и министър на храните. Хранителният министър запълни ефира с похвали към себе си и отчете една добра година, повтаряйки на често пъти за най-новата си инициатива - проверка за формирането на цените на храните по празниците. В нoминацията на политиците, радиото (получавало пари за отразяване на успехите по ПРСР) е попитало 100 медии как да бъде наредена листата с избранниците на народа, което подсказва, че значителна част от медиите, най-вероятно и още такива, които имат сключени договори с министерството за "информационно обслужване", изказват своето "обективно" мнение в подкрепа на министър Найденов. 

Водещият подкани министъра да изброи поне три неща, които смята, че са му помогнали да стигне до четвъртото място, а отговорът беше:"Аз мисля, че основното е политиката в областта на храните. Предполагам, че е това обяснението", беше първият отговор на министъра. След това интервюто продължи по следния любопитен начин и стана ясно, че в България има много будали, щом търпят спекула с цените на храните и той ще ни избави от покварата на търговците:

Водещ: Как искате? Искате ли да започна да ви наричам хранителния министър?

Мирослав Найденов: Не. Не, но както казват и много хора всъщност, включително и потребители, и преработватели, ние за първи път имаме министър и на храните, т.е. запълваме със съдържание тази част от табелата на министерството. 

Водещ: Добре. Значи, първото, което свършихте - политика в храните.

Мирослав Найденов: Политиката в храните. Мисля си, че това е. . . то може би не е най-важното, но вие ме питате като обяснение на тази класация.

Водещ: Така. Второ важно нещо.

Мирослав Найденов: За първи път земеделските производители си получиха на 100 процента средствата, и то месец и половина преди крайния срок. От началото на тази година ние започнахме изплащането на един огромен финансов ресурс от близо 800 милиона и това приключи месец и половина преди крайния срок, а той беше 30 юли.

Водещ: И трето.

Мирослав Найденов: Третото, разбира се, е отпушването и реалното насочване на средства по програмата за развитие на селските райони за инфраструктурата на тези селски райони, за да може всъщност да се реализира така идеята на тази програма тези райони да станат все по-привлекателни и да задържат хората в тях.

...

Водещ: Какво значи в една пазарна икономика драстични цени? Драстични цени, заради които трябва да бъдат преследвани тези, които продават храни? Не са ли драстични цени тези, на които никой не купува? Ако някой купува, значи не са драстични?

Мирослав Найденов: Вижте, аз говоря винаги направо и във вашето студио съм казвал поговорки и, както се казва в България, цената според будалата. И изглежда много будали има в България, след като на такива цени успяват да се реализират продукти, защото няма обяснение как дни, а понякога и часове преди най-светлите християнски празници - Коледа и Нова година, нещо, което днес, ако искате да направим експеримент, струва примерно 10 лева килограмът, едни хубави свински котлети, точно в четвъртък, мога да се обзаложа с вас, че ще ги намерим на 15 лева. Това няма обяснение, това е драстичен скок на цената чисто спекулативно. И тъй като държавата няма механизъм да се бори с това, затова аз предложих една инициатива, използвайки ресурса на контролните органи, в случая на ДВСК, на фитосанитарния контрол по отношение на плодовете и зеленчуците, ние, проверявайки качеството, произхода, по някакъв начин да подскажем и да покажем какви са цените.

И самохвалното говорене в ефира продължи. Припомняме, че покойната вече журналистка Румяна Пенкова осветли интересни факти, които показват свързаността на медиите със земеделското министерство и главозамайващите суми, които са пилени за хвалебствени статии. 

В далаверата, наречена "информационна кампания" на ДФЗ за 2008 г., са подписани 7 договора на стойност 1 001 452 лв. С продуцентска къща “Агромедия”на Иван Стойчев Петков и с “Агенция Европа” на Георги Прохаски и Цветан Гърбешков са подписани договори в нарушение на ЗОП, констатира одитът. Заедно с  “Дарик” радио трите са се отчитали с едни и същи материали. Одитът казва, че собственикът на “Агромедия” е и съдружник в “Агенция Европа”, която без  обществена поръчка прибира 120 000 лв. Прочетете цялата статия от архива на Фермер.БГ  тук!