Тепърва предстоят големите студове. Ако искате да се погрижите за техниката във фермата, сега е моментът да обърнете внимание на акумулаторите. През зимните месеци при 0 градуса по Целзий акумулаторът губи ефекттивността си средно с 20%, а при силни студове - дори с 30-40%. В комбинация с увеличеното съпротивление, причинено от сгъстеното от ниска температура двигателно масло, може да срещнете проблеми със стартирането на трактора. Какво можем да направим, за да избегнем подобни проблеми, на този въпрос отговор дава полското издание Farmer. 

CEMA: Затишие на пазара на агромашини

Следете заряда на акумулатора 

Задължително поддържайте акумулатора зареден през цялото време. Ниските температури плюс честото използване на трактора на кратки разстояния или рядкото използване на превозното средство с постоянно свързан акумулатор може да доведе до частично разреждане. В резултат това дори ще доведе до влошаване на параметрите му. Затова си струва да проверявате батерията с измервателен уред, за предпочитане на всеки 2-3 месеца или по-често при наистина ниски температури. Напрежението в покой трябва да бъде между 12,4 и 12,8 V.

Проверете клемите и ги почистете

Клемите са елемент, от който може да тръгнете на първо място. Често се появяват петна на мястото, където те влизат в контакт с акумулатора. Това може да причини липса на ток. Почистете клемите, след което ги смажете. 

Как да зареждаме акумулатора?

При забелязване на проблем с акумулатора, заредете го със зарядно устройство. Това е най-оптималното решение, макар да е времеемко. След него ще сте сигурни дали имате акумулатор, или си е отишъл. Не забравяйте, че всяко презареждане с алтернатор, докато двигателят работи, може да доведе до влошаване на състоянието на акумулатора, тъй като той ще бъде постоянно недозаредена. По време на зареждане токът не трябва да надвишава 10% от неговия капацитет. Струва си да проверите светлинните индикатори на зарядното по време на тази операция, тъй като презареждането може да доведе до изтичане на активни маси и пълна повреда на батерията. Най-доброто решение ще бъде използването на автоматичен микропроцесорен токоизправител, който ще се изключи след зареждането. Този тип токоизправители могат също така да регулират интензитета на зареждане, което прави целия процес много по-лесен.

Да изключите ли акумулатора за зимата?

Този въпрос е много важен, тъй като при съвременните автомобили например оставянето на акумулатора включен към инсталацията за цяла зима, особено ако не е напълно зареден, може да доведе до известни загуби. Всеки от нас знае, че след изключване на запалването някои елементи от нашите машини продължават да работят в режим на готовност, например GPS антена, радио, дисплей на камерата за заден ход. Ако не използвате машината по време на паркиране през зимата, евентуални консуматори на ток могат да разредят акумулатора.

В уебсайта на производителя на земеделска техника Claas можем да прочетем, че внезапните спадове на напрежението могат да променят конфигурацията на комбайна (клавиатурната машина ще започне да показва съобщения относно настройките на ротора, които няма, или други системи, с които не е оборудвана). Това не са грешки, които не могат да бъдат поправени, но такава услуга в оторизиран сервизен център може да струва скъпо.

Ето защо независимите механици все още препоръчват да изключите акумулатора, ако вашето оборудване не се използва през цялата зима. Не се страхувайте да изключите акумулатора, дори и в модерни машини. Всички компютри и електронни системи имат собствено допълнително захранване. От време на време, например веднъж месечно, струва си да стартирате машината. Така ще се отървете от влагата, която се събира по стените на резервоарите и ще актуализирате софтуера. Тъй като оборудването се нуждае от известно време, за да загрее, струва си да оставите машината да работи за около час.



ВИЖТЕ ОЩЕ:

Коледният дух завладява фермерите

Каква земеделска техника е в списъка за наддаване?

Вижте топ машините, които грабнаха наградите Farm Machine 2024