верижен трактор Challenger MT765DСлед отбелязването през миналата година на 25-годишнината от създаването на уникалната Mobil-Trac система, AGCO Corporation представи обновената версия на трактора Challenger MT765D. Иновативните дизайнерски решения, използвани в машината, позволяват на фермерите значително да намалят експлоатационните разходи при запазване работните качества на трактора и неговото грижливо отношение към почвата.

Challenger е първият и единствен трактор, предназначен специално за верижен ход. Новият модел, както и всички негови предшественици, предлага на фермерите всички предимства на уникалната система Mobil-Trac с гумени вериги: изключително сцепление, минимално приплъзване и, следователно, максимално сцепление и минимално налягане върху почвата, което помага за подобряване развитието на корените на растенията и в крайна сметка за увеличаване на производителността.

Наред с това за дълъг живот и надеждност на верижната конструкция в последното поколение на тази серия верижни трактори Challenger се слагат опорни ролки високомолекулно полиуретаново покритие. Те се характеризират с повишена термоустойчивост, гарантирайки надеждна работа дори при високи температури и устойчивост на камъни и механични повреди. За защита на ходовата част от камъни и отломки, новите модели са оборудвани с щитове от устойчив полиуретан.

Разработчиците са усилили и конструкцията на самите гумени вериги. В зависимост от ширината им, може да се избере вариант General, където е добавен допълнителен вътрешен гумен слой, или Extreme Agricultural и Extreme Application, където са добавени два допълнителни слоя. Тези нововъведения правят лента по-устойчива на разрези, намаляват се разходите за работа с машината.

На тракторите Challenger MT765D е инсталиран нов 6-цилиндров AGCO POWER с обем 8,4 литра с четири клапана на цилиндър, който е проектиран и произведен специално за използване в селското стопанство. Двигателят осигурява висока мощността за най-взискателните задачи. Двигателят се произвежда най-високите стандарти, с изключително нисък разход на гориво, той запазва ниското си тегло и ниско ниво на шум.

По този начин, поради икономия на гориво, междусервизния интервал е увеличен до 400 часа, високата надеждност и дългият живот на двигателя спомагат за цялостно намаляване на оперативните разходи.

Но това не са всичките промени, които засягат актуализирания модел. Операторите ще оценят промените в трансмисията, които позволяват да се направи пренастройка на клапаните, превключващи предавките. Кабината има нов мрежов разклонител, който осигурява повече енергия за електрическите уреди (телефон, зарядни устройства и др.). Съществува възможност за регулиране на интервалите за включване на чистачките.