Близо 40 000 посетители, с десет хиляди повече от очакваното,  разгледаха Международната селскостопанска изложба „Агра 2016“. Повечето от изложителите бяха доволни със сделките, които са направили, а част от тях подадоха заявки за участие в следващи прояви на Международен панаир Пловдив, съобщиха организаторите. 
 
„Агра“ беше част от мегафорум за агробизнес, лозарство, винарство и хранителна индустрия, който включва няколко изложения и се утвърди като най-голямото на Балканите икономическо събитие за тези браншове. Над 670 компании от 29 държави се представиха в неговото второ издание през последната седмица на февруари, като участниците в „Агра“ бяха над 440 от 23 страни.  
[news]
Сред посетителите  преобладаваха фермери от България,  Гърция, Турция, Сърбия и Македония, за които изложението е притегателен център с възможността да се снабдят с модерна техника на преференциални цени. За специалистите „Агра“ бе интересна с показаните иновации от света на науката и бизнеса, както и с възможностите за делови контакти с водещи производители и дистрибутори на машини, съоръжения, оборудване, материали, семена и разсад, овошки, животни и други артикули, необходими за селскостопанското производство. 
 
Повечето от изложителите  определят своето участие  като много успешно. „Доволни сме от организацията на проявата в Международен панаир Пловдив. Уверени сме, че това е най-голямата международна организация на Балканския полуостров. Надяваме се, че ще има полза от нашата работа в България“, се казва в писмо на Holland Alma Kft – един от многото положителни отзиви за „Агра 2016“. 
 
Повечето компании се похвалиха със сключени договори.  Най-търсени бяха стоките, свързани със земеделието – предимно  модерна техника за големи стопанства и  дребен инвентар за малки ферми. Търговци  споделиха, че са продали голям брой  трактори и други земеделски машини. Голям интерес имаше към 13-а палата, където бяха редица нови фирми. Много клиенти намериха производителите и дистрибуторите на  специализирани продукти за животновъдството, овощарството, растениевъдството, оранжерийното производство.  Нова тенденция е увеличаващият се брой купувачи на оборудване за животновъдни ферми, казаха изложители. 
 
Във фокуса застанаха биохраните и екопродуктите, както и съоръженията за  производство и преработка на суровини за тях. Това се обяснява с факта, че секторът  е най-бързо развиващият се в областта на селското стопанство, като през миналата година достигна ръст над  30%. На него е посветена специализираната изложба „БиоАгра“. 
 
Рекордна посещаемост отбелязаха и събитията от съпътстващата програма, които бяха над 25.
 
Международната селскостопанска изложба предизвика и голям медиен интерес. Тя беше отразена в над 170 публикации в национални, регионални и специализирани издания. На собствени щандове се представиха 11 медии и издателски групи.
 
След успешния финал „Агра 2016“ намира своеобразно продължение в  изложбите „Природа, Лов, Риболов“ и „Цветна пролет“, където отново ще се представят участници в нея. Двете изложения ще се проведат от 30 март до 3 април в Международен панаир Пловдив.