Може ли амонякът да замени пълноценно дизеловото гориво за трактори? Американският стартъп Amogy успешно използва течен амоняк за зареждането на трактор John Deere 6195M, пише Agrarheute.com.

От продажбите на стари трактори се печели все повече

Първата демонстрация бе организирана в Центъра за напредничава енергетика на университета Стоуни-Брук в Ню Йорк. Трактор с прикачно оборудване успешно обработи участък, като при изгарянето на горивото се образуват азот и вода, а не въглероден диоксид.

По този начин първият в света трактор с нулево ниво на вредни газове потвърди своите характеристики.

За целите на експеримента дизеловият двигател на трактор John Deere бе заменен със система, захранвана от амоняк, разработена от стартъпа Amogy. Системата преобразува енергоемко химично вещество във водород, който след това захранва водороден горивен елемент с мощност 100 кВт.

Зареждането с амоняк, който основно се използва в качеството на тор и се произвежда по синтетичен път чрез използването на процеса Хабер-Бош, стиги за няколко часа работа.

По думите на разработчиците, зареждането с течен азот е също толкова бързо и просто, колкото с дизел.

Системата Amongy се състои от стандартен резервоар за течен амоняк и горивни елементи. Ключов момент при водорода е, че той е с ниска плътност на енергията. Амонякът има по-висока плътност и се използва в трактора на Amogy в качеството на носител на водорода.

За разлика от електромобилите, на камионите и тракторите не е толкова просто да се осигури необходимото количество енергия с помощта на акумулатори. Алтернативи на дизела няма. Затова Amogy изследва енергийни решения на основата на амоняка с нулево ниво на въглеродни емисии и висока плътност на енергията.

 

ВИЖТЕ ОЩЕ:

Най-високопроизводителните комбайни Massey Ferguson Ideal жънат успехи и у нас

Поръчките на земеделски машини се доближават до рекорда за всички времена

Заради кризата зачестяват кражбите на електроника от комбайните