Перспективи за българското вино
България трябва да се насочи към пазари като САЩ, Япония и Китай, твърди Галина Нифору
След 2000 г. се засадиха много нови лозя, избите са много добре оборудвани, имаме чудесни специалисти, но представянето на българските вина на международните пазари не е много добро. Това каза Галина Нифору, председател на Българската асоциация на износителите на вино, пред bloombergtv.bg.
„Големият успех е, че на Националната конференция на българските производителите на вино присъстваха абсолютно всички изби, които произвеждат около 90% от виното в България. Всички са за изграждането на Национален винен маркетинг борд. Така работят повечето винопроизводители в редица страни", посочи Нифору.
Без синергията между туризма, земеделието и икономиката българското вино няма да може да се изгради и да заеме мястото, което му се полага. Мисля, че имаме подкрепата от държавата, заяви тя.
„Има предложение една стотинка от произведен литър вино да бъде отделяна от всяка изба във фонд. Държавата трябва да следи за качеството на виното", каза Нифору.
До 2 месеца ще създадем работна група и ще се започне конструктивна дискусия, като трябва да се определят хората, които биха се заели с организационната част. След това отново ще имаме дискусии на държавно ниво, коментира тя и добави: „България трябва да се насочи към пазари, които са сред най-важните в света. Това са САЩ, Япония и Китай".
ПРЕДИ 10 часа
Колко голям е пазарът на торовете с добавена стойност?
Какво представляват торовете с добавена стойност?
ПРЕДИ 14 часа
Съживява ли се пазарът на картофите и какво е настроението на производителите?
Засушаването и проблемите с достъпа до вода за напояване възпират ръста в производството
25.04.2024
Работната ръка – основен проблем пред българските производители на зеленчуци
Темата дискутирахме на CAP4US Уебинар: Зеленчукопроизводството на фокус
25.04.2024
Слабо раздвижване по зърнените борси
Рубриката „Динамиката на зърнените борси“ на Боян Иванов се създава специално за Agri.bg
0 КОМЕНТАРА