Над 30 млн. лв са похарчени за популяризиране на Програмата за развитие на селските райони 2007-2013 в периода от 2007г. до 22 май 2013 г. Това сочи справка за Изпълнението на всички Комуникационни планове на ПРСР, публикувана днес в интернет страницата на Министерски съвет.

Точната сума възлиза на 31249986 лв (с ДДС), като средствата са използвани за инфорационни семинари, печатна реклама, PR консултантски услуги, рекламни блокове, рубрики и предавания в печатни, онлайн и електронни медии.

Най-големи суми са похарчени за провеждането на информационни семинари за популяризиране мерките на програмата.

За излъчване на реклами и рубрики за ПРСР най-много средства са усвоени от Нова броудкастинг груп - собственик на Нова телевизия (2 407 685 лв) и bTV Media Group (1 657 381 лв) , както и от БНТ (1 143 354 лв).

Дарик Радио АД е усвоило по ПРСР за консултантски рубрики и предавания 869 880 лв.

Оповестяването на тази информация трябва да даде максимална прозрачност и откритост за това как и за какво се изразходват средствата по ПРСР, каза  Зинаида Златанова, вицепремиер и министър на правосъдието.

От официалната справка на Министерски съвет става ясно, че Социалната мрежа – Фермер.БГ не е получавала никакво финансиране по ПРСР за публикуване и разпространение на информация за програмата, касаеща пряко българските земеделски производители. Такива обвинения са хвърляни неведнъж към медията, но фактите говорят, че всички отразявания - текст, видео и т.н. на тема ПРСР са били плод на отговорното отношение на медията към аграрния сектор.

Екипът на Фермер.БГ припомня, че първи в България, съвместно със Село.БГ,  проведе информационна кампания за предстоящия старт на ПРСР още през 2006 г. , финансирана изцяло със собствени средства. Проведена в края на 2006-а година, кампанията обхвана 12 общини в страната , където на поредица от семинари със земеделски производители и кметове на села бяха разяснени предстоящите мерки за европейско финансиране. Бяха раздадени печатни материали, брошури, участвахме и на национални агро-изложения. Целта на кампанията бе да се подпомогне реално аграрния сектор и то с 6-7 месеца в аванс. През ноември 2006-а пък, Асоциация на българските села изпрати протестна декларация до Главна Дирекция Земеделие на Европейската комисия, с която настоя за спешни промени в тогавашните проекто-наредби, според които за целия програмен период 2007-2013, над 52% от селата в България ставаше ясно, че са лишени от възможността да кандидатстват по европейските фондове. Почти 8 години след това предложение, едва сега този въпрос бива поставен на дневен ред и то за ОСП 2014-2020.



Пълния списък можете да видите тук!


 

© 2013 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!