Нова електронна платформа дава възможност български електронни магазини за търговия с аграрни стоки да продават на огромния пазар в Китай.
 
 
Платформата работи на адрес www.16Plus1cloud.org, съобщи Центърът за насърчаване на сътрудничеството в областта на селското стопанство между Китай и страните от Централна и Източна Европа. Той е в структурата на земеделското министерство.
 
Българските производители могат да свържат своите електронни магазини с новата платформа, а тя на свой ред има връзка с китайски платформи. Това дава възможност предлаганите стоки да се търгуват в Китай, обясниха от Центъра. Сама по себе си платформата не „търгува“ електронно, а обединява производители. Тя представлява дигитален логистичен хъб за селскостопански и други продукти. 
 
„Съгласно действащите до сега регулации, за да може една българска или от ЦИЕ компания да продава продуктите си чрез електронна търговия в Китай, тя трябваше да открие там собствен офис, да регистрира фирма, да има собствена банкова сметка – всичко необходимо, за да е юридическо лице по смисъла на китайското законодателство“, подчертаха от експертите.
 
Платформата дава възможност за реални търговски сделки и предоставя обмен на сертификати, договори, митнически декларации и други. Изискване на китайските власти за трансграничен внос на продукти за лична употреба е платформата, която търгува стоката в Китай, да е свързана с тяхната митническа агенция.
 
 
„Електронната търговия не би била възможна, ако не беше създаден „16+1 Логистичен хъб за електронна търговия и Павилион за селскостопански и други продукти” в Пловдив през 2017 г.“, коментираха от аграрното ведомство. 
 
Ако сега производител от региона на Централна и Източна Европа реши да изпрати конкретна поръчка в Китай, така че да бъде бързо и сигурно транспортирана, той трябва да плати не по-малко от 40-50 евро/кг.
 
Целта на Центъра е „16+1 Логистичен хъб за електронна търговия и Павилион за селскостопански и други продукти” в Пловдив да има необходимите количества стока, които редовно да се изпращат до Китай, за да се постигнат договорените със спедиторите цени - не повече от 1,5 евро/кг. 
 
Това е начинът европейските продукти да бъдат конкурентоспособни в Китай, защото никой не би си купил бутилка вино за 5 евро, ако трябва да плати за транспорт 60 евро, допълниха от Центъра.