Европейската комисия предлага налагане на таван на дела на биогоривата, произвеждани от земеделски култури.

Това би следвало да стане с развитието на горива от отпадъци или остатъчни продукти от селскостопанската дейност, които имат по-малко отражение върху климата и не влияят върху цените на храните, тъй като те не заменят хранителни култури.

Комисиите на ЕП по околна среда и по енергетика разискваха предлаганото от ЕК решение за преминаване към производство на горива от отпадъци, съобщават от ЕП.

Биогоривата имат потенциал да се превърнат във важен източник на енергия, но развитието им се сблъсква с екологични проблеми - нарастващото производство на горива от хранителни култури води до повишаване на цените на храните и до изсичане на гори за превръщането им в обработваеми площи.

[news]Развитието на подобни горива може да се окаже и част от решението на проблема със загубата на гори, както посочва докладчикът на енергийната комисия в ЕП Алехо Видал-Кадрас (ЕНП, Испания). В момента нуждата от нови земи за суровини за биогорива води до изсичане на горски масиви, което означава, че по-малко въглероден диоксид се задържа от дърветата и неговото изпускане в атмосферата се ускорява.

Проблемът с горивата от отпадъци, наричани горива от ново поколение, е, че към момента те остават с неразработен потенциал. Това признава и комисарят за действията в областта на климата г-жа Кони Хедегор. Тя посочва като основна причина за липсата на достатъчен напредък високите производствени разходи. В същото време г-жа Хедегор настоява, че горивата от нехранителни култури имат принос за по-устойчиво развитие и счита, че тяхната употреба трябва да се насърчава.

На сходно мнение е и г-н Рафаело Гарофало от Асоциацията на европейските производители на биодизел (European Biodiesel Board). Той се надява, че използването им ще се ускори, ако след 2020 г. само този вид биогорива получава обществена подкрепа.

В България секторът с производството на биогорива не е силно развит. В страната има изградени около 15 завода за производство на биодизел и биоетанол, но те реално почти не функционират, въпреки че от началото на 2012 в сила влезе исзискване във всеки литър дизелово гориво да се добавя 5% биокомпонент.
 

© 2013 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!