Група фермери от Молдова рекламират молдовските плодове, изпълнявайки песента "Show must go on" на популярната банда Queen.

Само за няколко дни от пускането му това видео събира стотици хиляди гледания в YouTube, а в момента е достигнало над 2 млн. гледания. Така то успешно привлече вниманието на обществото в Молдова, а и извън границите й към селското стопанство и проблемите му.

Заснемането на видеото е провокирано конкретно от политическа забрана за износ на молдовски плодове.

Над 50 души от 6 села близо до столицата Кишинев участват в проекта. Любопитното е, че нито един от тях не говори английски език. Снимките продължават 4 дни.

Беше в известна степен трудно да се заснеме видеото. Ходих от една къща до друга през няколко села, тъй като именно това беше целта, казва режисьорът Виорел Мардаре.



Стремяхме се хората, които участват, да изглеждат максимално автентично, да живеят в областта, но едновременно с това да имат артистични качества, допълва той.

Снимките са правени от изгрев до залез.

Една от трудностите при организацията е била свързана с факта, че хората са били заети със своята селскостопанска работа. Те често се появявали късно на снимачната площадка.



Посланието обаче е изпратено успешно.

Докато монтирахме видеото, заключихме, че Фреди Меркюри, вокалистът на Queen, пее за трудни времена. Всъщност това, което виждате в кадрите, е дублирано от пеещите фермери, разказва режисьорът.

Той посочва, че за някои жени от селата, над 60-годишни, рок музиката е била леко стресираща.

 



Хората обаче бяха толкова симпатизиращи, че с лекота приеха предизвикателството, допълва Мардаре.

Всеки участник е имал няколко дни, за да разучава текста си в компанията на своите внуци и деца.

Удивителното е, че баби на по 80 години изключително бързо научаваха фразите на английски език, казва молдовският режисьор.

Във видеото, спонсорирано от Световната банка, се вижда как машини унищожават реколта от ябълки. Сценичният режисьор е използвал тези снимки, за да алармира хората, че чрез тази песен може да се каже всичко за сложната ситуация в селското стопанство.

Напълно сигурен съм, че това видео ще добие популярност и в чужбина. Мисля, че това е стъпка напред за нас. 90% от успеха на проекта се дължи на хората, които участваха в него, заключва Мардаре. 



Друг негов проект от преди това е сходно видео, което показва необходимостта от подкрепа на местното селско стопанство чрез купуването на местни плодове.