Компанията Dean Foods обяви тази седмица, че иска да бъде задействана процедура за банкрут.

Как една мандра работи успешно с животновъдите?

Гигантът се оплака от критично намаляване на потреблението на мляко, което продължава вече няколко десетилетие. Причината? Жителите на САЩ предпочитат алтернативните продукти – соево мляко, сокове, бадемово мляко и други, пише изданието DairyNews.

Компанията от щата Далас заяви, че може да бъде купена от „Млечните фермери на Америка“ – маркетингов кооператив, който принадлежи на хиляди фермери.

В холдинга работят 16 000 души и 60 преработвателни предприятия из цялата страна. Ежедневно по пътищата на САЩ се придвижват 8000 хладилни камиона, пълни с мляко.

От Dean Foods уточняват, че финансирането й от страна на кредиторите вече възлиза на 850 млн. долара.

Количеството на потребяваното прясно мляко на човек от населението в САЩ е намаляло с над 40% от 1975 г. досега.

Растящото разнообразие от напитки, отбелязват експерти, включително чайове и газирани напитки, също е дало своя принос за свиването на млечния пазар. Този процес е част от преориентирането на американските жители към по-здравословен начин на живот.

Впрочем, посочват експерти, не всички млечни продукти на пазара са пострадали през последните години. Пример за това са сиренето и маслото. От 1996 г. насам при тях се отчита ръст на потреблението.