По-голяма изложбена площ и повече изложители, в същото време по-малко посетители – така накратко можем да обобщим тазгодишното издание на традиционното Добричко изложение „Селското стопанство и всичко за него”.

Въпреки икономическата криза, през тази година, броят на участниците в Добричкия панаир действително беше по-голям и организаторите отчетоха ръст от около 20%. Изложбената площ зае 12 000 кв. м – общо закрита и открита. Тематично бяха представени селскостопанска техника и оборудване; агро и ветеринарна химия; растениевъдство и животновъдство; услуги и продукти за агробизнеса.

Лентата за откриването на панаира прерязаха министърът на земеделието и храните д-р Мирослав Найденов и кметът на община Добрич Детелина Николова. След това официалните гости, сред които и зам.-министър Преслав Борисов, директорът на ДФЗ Калина Илиева, областният управител и народни представители от региона разгледаха изложението и разговаряха с фирми-изложители.

Министър Найденов и екипът уважиха щанда на фирма Бултрекс – изключителен представител на тракторите Pronar. След това се запознаха и разговаряха с управителите на фирма Варекс – Иван Масларов и Елисавета Маркова, след което министър Найденов дори се качи и тества най-новия за България гумено-верижен трактор Challenger MT 865CS, който фирмата бе изложила на щанда си. Министърът не пропусна да посети и щанда на добричката фирма СД „Стойчеви”, изключителен представител на Zetor, Great plains и Unia за България. Със собствениците на фирмата той обсъди проблема с подготовката на кадри в селскостопанския сектор. По-нататък в обиколката си министърът се спря и на щанда на Римекс, разговаря с изпълнителния директор на фирмата Румен Лазаров и дори се качи на един от новите роторни комбайни на Case Axial Flow 9120, които фирма Римекс предлага на българския пазар.

Официално откриване на Добрички панаир 2009
ВИДЕО - Официално откриване на Добрички панаир 2009

***
Определено икономическата криза си каза думата и по време на Добричкия панаир – като цяло посетителите на изложбените площадки бяха видимо по-малко в сравнение с предишни години. Повече хора имаше по време на откриването, както и в четвъртък. През останалото време посетителите не бяха много, коментираха изложителите. Определено и продажбите бележат спад през тази година, няма много нови клиенти, най-често купуват хората, които вече от години работят с определена марка – старите клиенти на фирмите.

Освен с икономическата криза обаче изложителите си обясняват ниската посещаемост и с жътвената кампания на слънчогледа, която започна в много райони на страната. Много от земеделците, особено тези, които са от по-далечните части на страната, няма как да зарежат жътвата по средата и да посетят изложението, коментираха те.

Анкета на Фермер.БГ сред изложителите и посетителите на панаира показа, че те имат някой забележки и препоръки към организаторите на събитието. На първо място единодушно всички посочиха, че е необходимо подобряване на инфраструктурата на откритата площ на изложението. Алеите са прашни и не добре поддържани. Необходимо е също така да бъдат осигурени повече хмически тоалетни. Посетители посочиха още, че трябва да има карти, които да указват разположението на всяка една от фирмите-участници в изложението. Това навярно ще се случи при реализацията на новата сграда на Добрички панаир след няколко години.

И все пак въпреки забележките и въпреки спада в посещаемостта, участниците в Добричкото изложение отчетоха създадените добри контакти и бъдещи бизнес партньорства...

© 2009 Всички права запазени. Позоваването на източник Фермер.БГ е задължително!