Айлин Узунова и мениджър маркетинг и реклама в българската компания за производство на селскостопанска техника „Раломекс“АД. 
 
 
- Как виждате българското селско стопанство след 10 години? 
- Бъдещето на агросектора през следващите години е в интелигентното земеделие. Фермерите все повече се насочват към новите тенденции в земеделието. Опасенията ми са, че демографския срив ще се задълбочи в селските райони и намирането на подходящи кадри ще бъде все по-трудно, предвид все повече навлизащите смарт технологии в земеделието, защото за работа с модерни технологии ще се изискват и допълнителни познания в IT сектора.
 
Ще се наблюдават тенденции да се използват трактори и комбайни с дистанционно управление, чрез GPS навигации и други подобни технологии, а развитието на почвообработваща и друга прикачна техника ще бъде съобразена изцяло с тези нови изисквания.
 
- Защо избрахте Вашето кариерно развитие да е в селското стопанство?
- Обстоятелствата го наложиха, тъй като бизнесът е семеен. От 18 години работя в този бранш. Освен че е труден, е и много интересен. Занимавам се с продажби, маркетинг и реклама във фирмата. Работата ми носи вътрешно удоволствие и удовлетворение и най-важното - прави ме щастлива. Смятам, че съм открила своето призвание. 
 
- Кои са най-ценните уроци, които научихте от практиката?
- Уважението към клиентите, отношението към тях, като към партньори, а не като институции носещи само финансови облаги.  Дори и от най-обикновените хора може да се научат много ценни неща, както за живота, така и за бизнеса, с който се занимавам.
 
Създаването на взаимоотношения на доверие е много важно за изграждането на стабилни партньорски взаимоотношения с клиентите и абсолютно необходимо за успешното реализиране на продажбите. Основна причина клиентът да продължи да бъде клиент на фирмата са не толкова промоциите и отстъпките, колкото изграденото доверие между нас и клиента и превръщането му в постоянен партньор на фирмата.
 
- Кое Ви амбицира?
- Амбицират ме доволните клиенти, които в повечето случаи водят след себе си други клиенти. Продуктите ни са надеждни и лесно се продават. 
 
- Как подбирате хората, с които работите?
- Предпочитам хора, които търсят работа не само заради заплата, а такива които да чувстват работата като призвание на първо място и да са готови да работят в колектив, който представлява едно голямо семейство. Да притежават умения за решаване на проблеми в екип. За съжаление това става все по-трудно.
 
- Как се прави успешен агробизнес в България?
- Успешен агробизнес в България се прави с много труд и всеотдайност. Ние предлагаме иновационни решения, както в произвежданата техника, така и в технологичното оборудване. Вслушваме се в препоръките на нашите клиенти и прилагаме добри производствени практики.
 
- Какви са впечатленията Ви от изложението „Агритехника 2017“ в Хановер и каква е равносметката?
- Наблюдава се тенденция за повишаване на надежността на прикачния инвентар, чрез използване на хидравлични и високо автоматизирани системи, както и все повече навлизащи смарт технологии в управлението на трактори, комбайни, самоходни машини и използване на все повече технологии от IT сектора.
 
Щастлива съм, че успяхме да привлечем вниманието на мнозина, като показахме новите ни продукти на атрактивен щанд в най-голямото селскостопанско изложение в света. Представеният от нас иновативен продукт – комбинирана почвообработваща машина КПМ-20 събуди изключителен интерес сред посетителите.
 
Установихме, че в технологично отношение техниката ни по нищо не отстъпва на другите и отговаря на съвременните тенденции в сектора. Участието ни на „Агритехника“ беше ползотворно – осъществихме много интересни нови контакти.