Асортимент от 128 български плодове и зеленчуци ще бъдат директни закупувани от местните производители. Това предвижда програмата на Министерство на земеделието и храните (МЗХ) и МЕТРО, продължение на кампанията Подкрепяме българското, която има за цел да улесни достъпа на българските фермери до търговската мрежа. Инициативата ще стартира през месец май 2017 г. 
 
 
„Веднага стартирахме преговорите с веригите, като основната цел е да бъде улеснен достъпът на българските фермери до търговската мрежа. МЕТРО беше първата, с която постигнахме резултат , който е с взаимен интерес“, подчерта министърът на земеделието и храните в оставка Десислава Танева и допълни, че разговорите с останалите вериги продължават.
 
Тя обясни, че чрез инициативата българските производители на плодове и зеленчуци ще могат директно да договарят и предлагат продукцията си в деветте регионални търговски центъра на веригата в страната.
 
[news]
От своя страна главният изпълнителен директор на МЕТРО България Атила Йенисен представи и разясни кампанията, която търговската верига ще проведе.  
 
"Ще се съсредоточим върху автентичните български продукти и семена, ще ги издигнем и ще им дадем нов живот. Предвиждаме да започнем обучение на нашите служители, като по този начин  ще дадем възможност на ресторантьорския бизнес да предлагат тези продукти", обясни Йенисен. 
 
Той отбеляза, че с помощта на министърът в оставка, търговската верига вече разполага с база данни за местните производители, техните сдружения и асоциации. 
 
„Ние ще осигурим равни възможности за всички производители. От тях зависи дали ще решат да прилагат стандартите и дали ще бъдат отдадени да произвеждат по този висококачествен начин", добави Атила Йенисен. 
 
Компанията подготвя асортимент от 128 български плодове и зеленчуци, които ще бъдат директно закупувани от местните производители. МЕТРО България ще осигури транспорт, логистика и амбалаж на земеделците. 
 
„България е надарена с невероятна природа. Ето защо ние ще разчитаме на автентични местни сортове, а не на хибридни семена, за да запазим плодородната българска почва.“, каза Атила Йенисен.
 
По думите му, тази програма ще даде възможност на производителите  да имат постоянен устойчив бизнес, а тези, които са най-успешни ще имат възможност да представят своите продукти на международната сцена. Инициативата ще стартира през месец май 2017 г. Търговската верига вече има договор с Института по зеленчукови култури „Марица“ за възобновяване на производството на български семена.