Голяма част от българските земеделски производители продават продукцията си много хаотично, коментира пред журналисти министърът на земеделието и храните проф. Димитър Греков. Той припомни, че екипът му е провел серия от разговори с големите търговски вериги, както и с браншови организации на производители в различни сектори в посока на това продукцията, произведена от българските стопани да намери трайно място на пазара.

 

„Проблемът е, че земеделци и фермери не могат да произведат необходимите количества, от които имат потребност големите търговски вериги. Затова сме категорични, че е необходимо земеделските производители и фермерите да се обединят в организации на производители, за да могат да гарантират количество, а и качество на продукция, за която има потребност на пазара”, коментира Греков. И допълни, че сега производителите не могат да отговорят на изискванията ниго за количество, нито за качество, нито за опаковка или сортов състав.

 

„Започна новата стопанска година и това е времето, в което производителите планират какво да сеят. Ще продължим да провеждаме срещи, за да срещнем интересите на производителите и търговците. Само един пример ще дам – производители на картофи се оплакват, че няма пазар, а истината е, че пазарът за картофи е огромен. За месопроизводителите проблемът е, че не могат да произведат нужните количества. Казват, че нямат пазар, а в същото време делът на българското месо, предлагано в магазините, е под 20%”, каза още Греков.

 

По думите му единствено обединението ще спаси земеделските производители от хаотични продажби. Дори когато става въпрос за предлагане на продукция на борси и тържища. Министърът припомни, че в новия програмен период се предвижда изграждането на малки борси и тържища в различни райони на страната, както и на малки преработвателни предприятия за първична обработка на земеделска продукция или шоково замразяване на агропродукция.

 

Когато преодолеем тези проблеми, можем да мислим и за експортната насоченост на нашите продукти, категоричен е Греков. „Вратата към Китай, например, но на този етап нито имаме добра реклама, нито можем да предложим добро качество, да не говорим за количество. И върху всички тези компоненти трябва да се работи сериозно, защото на този етап нямаме като държава обща политика, с която да предлагаме и да рекламираме продукцията си”, е мнението на земеделския министър.

 

Цел на Министерството на земеделието и храните за следващия програмен период е изработването на Стратегия за рекламиране на български аграрни продукти

 

© 2013 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!