Със сигурност има по-приемлив за всички вариант на Наредба Н-18, за въвеждане на мерки за контрол върху риска от контрабанда на гориво. Това коментира министърът на земеделието и храните Десислава Таневa в интервю за БНР.

Тези мерки, които се предприемат с въвеждането на Наредба Н-18 са насочени към ведомствените бензиностанции, които са изградени по времето на т.нар. ТКЗС-та и днес се използват от земеделските производители за зареждане на машините. В тези високи изисквания, въведени с наредбата за монтиране на нивомерни и фискални устройства, влизат едни много малки земеделски производители, на които тази инвестиция е в тежест, посочи министър Танева. 

Земеделските производители ползват т.нар. „държавна помощ“ за отстъпка от акциза на горивата и това ги провокира да ползват легално гориво, обясни Танева и зави: ''Факт е, че някъде има установени случаи на такава търговия, но със сигурност първо трябва да знаем, че не земеделието и не този сектор е секторът, който провокира контрабандата. Това е категорично.''

Десислава Танева обясни още, че е възможно някои лица да извършват търговия с гориво по ведомствените бензиностанции, което води до риск от контрабанда, но много минимално в този сектор. ''Когато се появи рискът, включително и снимки се показаха, че някъде се извършва и нелегална търговия, все пак трябва да има и доставчик, който е докарал това гориво без да е платил съответните мита, данъци и акцизи на държавата'', коментира Танева.

По думите на земеделския министър е редно във всеки търговски обект, който продава гориво, режимът за търговия с горива трябва да е еднакъв. Редно е да се определи какъв да е режимът на търговски обект, който е само за собствени нужди, така че той да не продава в никакъв случай на трети лица - да се определят и вместимостите на съответния търговски обект и на обема земеделска дейност, да си съответстват с годишния, добави Танева.

 

© 2015 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!