Комисията за защита на потребителите установи как производител заблуждава клиентите си, предлагайки нискомаслен хранителен продукт за деца, който всъщност не е такъв. Това съобщи пред БТВ Димитър Маргаритов, председател на контролния орган.
 
Той посочи, че на етикета върху опаковката пише "два пъти по-малко мазнина", като обясни, че заблудата се състои в това, че не става ясно по-малко от какво и че когато един продукт е насочен към по-уязвима група потребители, се предполага, че вредните съставки би трябвало да са по-малко, което в случая не е така.
 
"Напоследък са доста актуални проверките, които извършваме съвместно с неправителствения сектор по отношение на информацията за хранителните продукти. Важно е, защото е пряко свързано със здравето на хората и когато се правят опити за спестяване на важна информация или за заблуда за качеството на даден продукт, това е нелоялна практика, която трябва да бъде забранена, а нарушителят – санкциониран. Извършваме съвместни проверки с Българската агенция по безопасност на храните, включително взимаме и проби. Тази координация дава добри резултати", заявил Маргаритов.
 
Председателят на КЗП е каза още, че ако търговецът твърди, че предлага сирене, а става дума за някакъв вид заместител, това е чист вид нелоялна търговска практика. 
 
"Във връзка с кампанията, която неправителствената организация "Активни потребители" проведе наскоро, ние също взехме проби и първите резултати и отклонения са налице, имаме и произнасяния за такива разминавания – имитиращи продукти да се представят за сирене", добавил Маргаритов.
 
По думите му се увеличават случаите, в които КЗП се произнася за нелоялни търговски практики. 
 
"Забраната на една такава практика води до това неограничен кръг от хора да бъдат предпазени да сключат неизгоден за тях договор. Тук не става въпрос за рекламация на конкретна дефектна стока, например, а за нещо принципно, като например за това как се таксува мобилният интернет на абонатите на съответния доставчик. Ако търговецът твърди, че го таксува на КВ, а се окаже, че при всяко едно влизане в интернет дори и само за проверка на пощата се отчита по един МВ, макар и цената да не е много висока, ние говорим за една заблуда, която в пъти увеличава сметката на потребителя", даде пример Маргаритов.