В момента пазарите на горски плодове и ядки са два от най-бързо развиващите се в света. На това мнение е икономистът Андрей Ярмак от FAO, пише EastFruit.

Пазарът на биологични продукти в Европа достигна 34,3 млрд. евро

Всяка година световната търговия с ядки бележи ръст средно със 7,8%, което е съпоставимо с темповете на ръст на пазара на горски плодове. При това износът на ядки расте с 2 млрд. долара годишно и вече достига около 34 млрд. долара.

Най-продаваната ядка е кашуто. Продажбите му са се увеличили с огромни темпове – със 17,2% или със 760 млн. долара за година, отбелязва Ярмак.

Експертът посочва кои са основните фактори за стремителния ръст на световния пазар на ядки. Сред тях са тенденции като веганство, вегетарианство, палеодиета и други хранителни предпочитания, където ядките играят ключова роля, благодарение на високото съдържание на протеин в съвкупност с полезни мазнини и въглехидрати.

В полза на популяризирането на ядките влияе и повишаването на темпото на живот на хората, които все по-малко разполагат с време за приготвяне на храна. Това означава, че те търсят бързо решение за леки закуски. Ядките засищат и се смятат за полезна закуска.

Не на последно място за ръста роля играе и по-активното преработване на ядките. В частност се отчита ръст на потреблението на ядки в качеството им на т.нар. ядково брашно. Важно място заема и сладкарската промишленост, както и тази в сферата на леките закуски. Там се наблюдава повишаване на търсенето на здравословни храни, съдържащи ядки.

Все повече хора се интересуват от спорт, което същи стимулира пазара на ядки. Тази храна често се препоръчва при активни физически натоварвания. На свой ред големите международни корпорации влагат солидни средства за рекламиране на здравословни закуски, което дава допълнителен тласък на търсенето на ядки.