Какво представлява уплътняването на почвата? 

Уплътняването на почвата е един от основните процеси на увреждане на почвата: причинява се, когато тежки селскостопански машини се движат по нея, често при неблагоприятни метеорологични условия. Уплътняването е свързано със самата структура на почвата, нейното водно съдържание, видовете култури, които се отглеждат и натоварването, приложено върху повърхността.

Продължителното придвиждане на селскостопанска техника създават уплътняване и коловозиране на почвата, като по този начин намаляват капацитета за аерация, инфилтрация и проникване в корените на растенията. Икономическото въздействие от уплътняването на почвата е значително: намален добив на култури, риск от развитие на болести и необходимост от извършване на регенерационни дейности като оран и / или декомпресия, които костват значително гориво и време.


Какво представлява образуването на коловози в почвата?

Коловозът е дълбока вдлъбнатина в почвата, причинена от селскостопански машини, когато те преминат по нея. Образуването на коловози много вероятно при калната земя.

Образуването на коловози има катастрофални последици за растежа на културите: нищо не расте в коловоз, което представлява съществена загуба на добив. Друга негативна последица е застояване на водата, която може да задуши растенията и да предизвика развитието на болести.

Коловозите водят до по-висока консумация на енергия от селскостопанските машини. Дълбочината на коловоза е подобна на „стъпка“, по която селскостопанските гуми трябва да се изкачва постоянно. Това означава увеличен разход на гориво. Щетите по полето, причинени от образуването на коловози, ще трябва да бъдат отстранени. Това означава извършване на работа по регенерация на почвата, която коства време и гориво.

Гума в директен контакт със земята предлага решение, което помага да се ограничи уплътняването на почвата и образуването на коловози. Селскостопанска гума би могла да бъде решение на този проблем, ако ви позволява да превозвате много тежки товари при много ниско налягане. Налягането в гумата е близко до средното налягане, приложено към почвата. (Например, ако налягането в гумата е 1 бара (14,5 psi), налягането, приложено върху почвата от гумата, ще бъде около 1 lb / sq.in или 1 kg / cm2.) Така че колкото по-високо е налягането в гумите, толкова по-високо е и налягането, приложено върху почвата, съответно - вероятността от уплътняване и образуване на коловози е по-голяма. Рискът от уплътняването на почвата се увеличава, когато селскостопанските гуми се плъзгат - за да се избегне това е от съществено значение те да имат добро сцепление!

Съветите на Мишлен

Michelin разработва селскостопански гуми, които спомагат за значително намаляване на уплътняването на почвата и подобряват сцеплението на селскостопанските превозни средства.

Препоръка № 1: Изберете MICHELIN UltraFlex Technologies

С технологията MICHELIN UltraFlex, подобряването на добивите започва с избора на правилните гуми. Каква е тайната? Иновативен, особено здрав корпус, позволяващ по-голямо огъване. В резултат на това гумите MICHELIN Ultraflex могат да носят големи товари дори при много ниско налягане, колкото и бързо да работите. И това не е всичко: гъвкавата конструкция на обшивката позволява по-голям отпечатък, което от своя страна увеличава сцеплението на гумите. 
Благодарение на това:
• спестявате време и гориво
• запазвате почвата си
• увеличавате добива

Препоръка № 2: Изберете широки гуми с голям обем

Ширината на гумите оказва влияние върху уплътняването на почвата! Целта на широките и големи гуми е да намалят налягането при едно и също натоварване и да осигурят по-добро ниво на сцепление, като същевременно запазват същия външен диаметър и обиколка като "стандартната" гума. Трактор, първоначално оборудван със стандартни гуми, може да бъде оборудван с гуми с широк или голям обем. Michelin разработи гама от широки и големи серии:

MICHELIN OMNIBIB 620/70 R42 160D TL и 480/70 R30 141D TL.

MICHELIN MULTIBIB 650/65 R42 158D TL и 540/65 R30 143D TL.

MICHELIN MACHXBIB 650/75 R38 169 A8 / 169B TL и 600/65 R28 154A8 / 154B TL.

Вземете за пример трактор с мощност 200 к.с. с товар от 1800 кг на гума отпред и 4000 кг на гума отзад и максимална скорост от 50 км / ч на пътя. Оригинално оборудване: MICHELIN AGRIBIB (стандартно) 520 / 85R42 157 A8 / 157B TL и MICHELIN AGRIBIB 16.9R30 137 A8 / 134B TL Средно в сравнение с MICHELIN AGRIBIB налягането в MICHELIN OMNIBIB и MICHELIN MULTIBIB е поне с 20% по-ниско и налягането в MICHELIN MACHXBIB е средно с 38% по-ниско.