Предизвикалият недоволството на редица стопани закон за регулиране на пазара на горива беше одобрен на първо четене на вчерашното съвместно заседание на бюджетната и енергийната комисия в народното събрание, пише Mediapool. 
 
 
Според вносителите на проекта, той трябва да пребори сивата икономика и контрабандата на гориво. Той беше отхвърлен от две комисии – по икономика и по земеделие и в следващите два месеца вероятно са били мислени промени, които да удовлетворят страните. 
 
Освен че се предвиждат редица нови изисквания за фирмите, които търгуват с горива, които ще засегнат основно по-малките играчи и ще ограничат конкуренцията, част от текстовете преди два месеци бяха повод за групиране на земеделските производители за протестни акции, които така и не се състояха, но пък заплахата от тях явно и твърдата позиция на земеделския бранш очевидно подтикна вносителите да смекчат устрема си. Начело с председателя на националната асоциация на зърнопроизводителите – Костадин Костадинов група от стопани дори се срещна с премиера Борисов
 
В края на март три министерства изразиха негативни становища относно законопроекта  - на финансите, на икономиката и на земеделието. По време на обсъждането в комисията, обаче стана ясно, че министерството на икономиката три пъти е сменило позицията си по законопроекта, като на 30 май министър Емил Караниколов в крайна сметка е изпратил писмо, че вече подкрепя необходимостта от приемането на секторен закон, пише Mediapool. Министерството на земеделието също е променило позицията си и първо е входирало отрицателно становище, а после ново – положително. Така засега само Министерството на финансите остава против текстовете. Това е и министерството, което най-силно се възпротиви на текстовете. 
 
 
Тези дни стана ясно, че все пак земеделските производители ще могат да зареждат техниката си с гориво от собствените си бази, ако разполагат със собствени или наети резервоари, но с не повече от конкретна вместимост, а именно 50 куб. м, писа trud.bg. изданието посочва, че освен това съдовете за съхранение трябва да се намират в имот или нива, за които стопанинът има договор за наем или собственост, а пък властите ще трябва да бъдат снабдени с GPS координати на местонахождението на резервоара. 
Още нещо – съдовете на земеделските производители ще трябва да бъдат с монтирани върху тях уреди, които да отчитат изведеното от тях гориво. Ако се наложи самоходна машина да бъде заредена на полето, това ще трябва да стане само със закарани на място не повече от 1000 литра гориво. 
 
„Възникнаха брожения, но ние проведохме разговори с браншовите организации, създадохме работна група и всички постигнати договорености и поети ангажименти са отразени в доклада към законопроекта", заяви Емил Димитров пред депутати в четвъртък, като по думите му той лично ще внесе между първо и второ четене всички ангажименти, поети към земеделците от премиера, така че те да могат да продължат да зареждат земеделската си техника от ведомствени бензиностанции, допълва Mediapool.