Предвидените за лозаро-винарския сектор интервенции за инвестиции, преструктуриране и конверсия на лозя, популяризирането на българското вино на международните пазари, и насърчаването на винения туризъм са обсъдили във вторник участниците в постоянната работна група за развитие на бранша. 

Най-после: Кампания 2023 г. може да стартира

В срещата са участвали земеделският министър Явор Гечев и неговият заместник Тодор Джиков. От думите им става ясно, че предстои да започнат заседанията и на работната група, която ще обсъжда маркетинговата стратегия за развитие на винения сектор и обхваща 3-годишен период.

Предвидимост при отварянето на мерките са поискали от своя страна представителите на бранша. Те настояват също така заявленията да се обработват бързо, а графикът да бъде съобразен с дейностите и натовареността на производителите през стопанската година.

Освен това участниците в работната група са представили становищата си по възможността за инвестиции в преработка и условията, при които производителите на грозде могат да кандидатстват, за да направят собствени изби с финансиране по Стратегическия план. Министърът е информирал браншовите организации за отворените процедури по Националния план за възстановяване и устойчивост. 

Обектите на винения туризъм ще бъдат популяризирани в новата дигитална карта на България, която съчетава културно-историческото наследство, местата за настаняване и местните традиционни храни и се разработва съвместно от Министерството на културата, Министерството на земеделието и Министерството на туризма, съобщил още министърът. 

Припомняме ви, че в края на миналия месец се проведе протест на лозарите от цялата страна. От бранша настояваха да бъде създаден публичен регистър на лозята, да има обективни критерии при разпределянето на субсидиите, както и действащи мерки за инвестиции.