Съгласно годишното изследване на E-commerce, през 2017 г. 26% от потребителите в цял свят са купували пресни плодове и зеленцуни и други свежи продукти онлайн, което ознавача, че е налице ръст от 15%, сравнено с 2016 г., информира изданието delo.ua.

Robomat - магазините за плодове и зеленчуци на бъдещето

По данни на Retail growth strategies, 46% потребителите смятат пазаруването за рутина, казва Юрий Лищук, директор Търговски вериги в "Nielsen Украйна".

От последното изследване става ясно още, че потребителите по света са заменили ходенето до магазини за „голямо“ пазаруване с посещения, в рамките на които купуват необходимото тук и сега. Така 10% от анкетираните казват, че купуват само това, което им е нужно за деня.

Независимо от това къде и как потребителите пазаруват, те очакват да получат положителен опит и комфорт. Дали са в хипермаркет, малък магазин, или пазаруват онлайн, те търсят удобна навигация, качествена услуга и технологични решения.

Според Юрий Лищук предстои част от купувачите да се откажат от обичайния си начин на поръчване. Те ще минат на „автоматични списъци, сформирани от изкуствен интелект, допълнена реалонст или други технологии“.

По думите на експерта в тези условия ще спечелят само онези производители и търговци, които бързо се адаптират към желанията на потребителя и предложат по-удобно и бързо обслужване.