В наши дни социалните мрежи се очертават като изключително успешен начин за продажба на храни, напитки и други стоки на поколението Z. С правилната стратегия ще ги привлечете в дългосрочен план. Как като фермери да се възползвате от това - за това ще стане дума в следващите редове. 

Как българските фермери реализират продукцията си?

Защо поколението Z е важно? Защото съвсем скоро то ще се превърне в доминиращата група от клиенти. Познаването на изискванията на представителите на това поколение е ключът към успеха, подчертава словенският сайт Finance. 

Поколението Z обхваща младите хора, родени между 1997 и 2012 г. До 2030 г. те ще се превърнат в най-важната група купувачи, според NielsenIQ Gfk и World Data Lab. До тази година покупателната способност на поколение Z се очаква да достигне 10,5 милиарда евро. Какво искат неговите представители и какво купуват? Как производителите и търговците на храни и напитки могат да ги спечелят?

Поколението Z съставлява почти една четвърт от световното население, като покупателната му способност вече представлява 17,1% от световните разходи, дял, който ще нараства с навлизането на все повече млади хора на пазара на труда.

Поколението Z търси автентични преживявания и продукти, които са в съответствие с етични ценности като устойчивост и прозрачност, като същевременно остават чувствителни към цената.

Какво е важно за поколението Z, когато пазарува?

Поколението Z отдава голямо значение на благосъстоянието. Повече от половината млади хора използват фитнес приложения и избират продукти, които подкрепят здравословния начин на живот. Те предпочитат натурални, нискокалорични и устойчиви продукти, но също така обръщат внимание на цената. Хранителните марки могат да се възползват от това, като се позиционират като здравословно съобразени и достъпни.

Освен това поколението Z е първото на истински „дигитални туземци“, които са най-склонни да обмислят онлайн каналите, особено социалните медии, при решенията си за покупка. Като се има предвид, че все още харчат половината от парите си във физически магазини, доставчиците на храни и напитки трябва да инвестират както в дигитални, така и в потребителски преживявания в магазина.

Устойчивостта е основна ценност за поколението Z, като 77% казват, че избягват продукти от компании с лоши екологични политики. Освен това младите хора все повече се насочват към алтернативните марки. Те търсят най-доброто съотношение цена/качество. 

Как да достигнете до поколението Z? 

Експертите по маркетинг, базиран на данни и тенденции, предлагат няколко стратегии, които можете да приложите.

Представителите на поколението Z ценят автентичността, технологиите и смисъла зад марките. Ако искате да достигнете до тях, трябва да сте готови за промяна - не само в начина, по който продавате, но и в начина, по който мислите за бизнеса си.

На първо място, забравете за „фалшивата загриженост“. Поколението Z бързо усеща кога една марка просто използва ценности като устойчивост или приобщаване за рекламен ефект. То не се впечатлява от кампании, които звучат добре, но не се поддържат от действия. Това поколение търси последователност - между това, което казвате, и това, което правите. Затова е важно да бъдете открити, честни и истински ангажирани с темите, които промотирате.

Поколението Z живее онлайн.

То обича да пазарува през социалните медии и реагира добре на съдържание, което е интересно, интерактивно и достъпно чрез платформи като Instagram, TikTok и YouTube. Над половината от младите хора вече са използвали бутони за покупка директно от социални мрежи. Това прави дигиталните канали изключително важни – не само за реклама, но и като директен канал за продажби.

Поколението Z също така обича иновациите.

То се впечатлява от нови продукти, свежи идеи и игриви решения. Ако предлагате нещо различно - независимо дали е нов вкус, устойчива опаковка или интерактивно преживяване - шансовете ви за успех рязко се увеличават. За него здравето, устойчивостта и креативността вървят ръка за ръка.

И не на последно място - не подценявайте потенциала на младите. Макар че в момента те все още не са най-големите потребители, тяхната покупателна способност бързо расте. Очаква се до 2030 г. тя да нарасне с близо 30%, достигайки над 11 милиарда евро.

Компаниите, които успеят да изградят доверие с поколението Z днес, ще бъдат предпочитани утре.

Използвайте умело Instagram, Tiktok и Youtube - това са вашите витрини

Поколението Z е израснало в свързан свят, със смартфони, социални медии и онлайн пазаруване, а дигиталните канали оказват силно влияние върху решенията им за покупка. Платформи като Instagram, TikTok и YouTube са не само източник на забавление за младите хора, но и витрини, където те откриват продукти, сравняват отзиви и правят покупки. Това се потвърждава и от факта, че повече от 53% от поколението Z вече са използвали „бутони за покупка“ в социалните медии, за да правят покупки директно от публикации.

Как да използвате ефективно дигиталните канали и особено социалните медии 

1. Предложете кратко, но ангажиращо съдържание

За поколение Z визуалното съдържание е от първостепенно значение, особено кратките, ангажиращи видеоклипове като тези в TikTok или Instagram Reels. Това поколение има кратък период на внимание, така че предпочита директно и сбито съдържание. Можете да разработвате забавни, образователни или ангажиращи видео кампании, които разказват история за секунди.

2. Използвайте правилните инфлуенсъри

Маркетингът на инфлуенсъри се оказа особено успешен сред поколението Z. Това поколение се доверява на инфлуенсърите и създателите на съдържание повече, отколкото на традиционните марки или известни личности. Инфлуенсърите, особено микро и нано инфлуенсърите с по-малка, но лоялна аудитория, изграждат автентични взаимоотношения със своите последователи и промотират продуктите си по автентичен и личен начин. Намерете инфлуенсъри, които споделят сходни ценности с вашата марка.

3. Осигурете интегрирана електронна търговия и пазаруване чрез социални мрежи

Поколението Z е свикнало да пазарува директно през социалните медии. Социалното пазаруване, при което потребителите правят покупки, без да напускат платформата, е все по-популярно. Бутоните за покупка и директните връзки към електронна търговия в Instagram, Facebook и TikTok правят онлайн пазаруването безпроблемно и интуитивно.

Добра стратегия е бизнесите да използват тези функции и да интегрират онлайн магазините със социални медийни платформи, тъй като това опростява процеса на покупка. Висококачественото визуално съдържание и ангажиращите описания могат да доведат до незабавно действие – покупка.

4. Предложете съдържание, генерирано от потребителите 

Съдържанието, генерирано от потребителите, (от английски: user-generated content или UGC), е особено завладяващо и популярно сред поколението Z, което се доверява повече на мненията на колегите и споделения опит, отколкото на посланията на марките. Чрез използването на специални хаштагове, конкурси или други стимули, марките могат също така да насърчат младите хора да споделят своя опит и да изразяват мнението си.

Насърчавайте клиентите да създават и публикуват съдържание, представящо вашия продукт. Това изгражда доверие и чувство за общност около вашата марка. 

5. Споделяйте лични преживявания

Поколението Z цени персонализираното пазаруване, съобразено с неговите нужди. Ето защо е добра идея компаниите да събират данни за поведението при пазаруване, да ги анализират и да използват инструменти с изкуствен интелект, които да им помогнат да правят персонализирани препоръки на младите хора. Интерактивните чатботове и виртуалните асистенти също могат да подобрят пазаруването, като предлагат персонализирани съвети в реално време, добавят маркетингови експерти.
 

 

Вижте още:

На гости в една малка, но преуспяваща сръбска ферма

Дамите в селското стопанство: Добре дошли в света на фермерките в TikTok!

Mоже би следващият голям инфлуенсър в земеделието си ти?

Подкрепете независимата журналистика