Като част от Медийната група ВАЦ, вестник Български фермер става собственост на медийните олигарси Ирена Кръстева и Дилян Пеевски. Бившата шефка на ТОТО-то и близка до ДПС - Ирена Кръстева и синът и Пеевски вече са платили капаро по сделката за покупката на медийната група ВАЦ, включваща вестниците "Труд", "24 часа". "168 часа", "Жълт труд", "Утро", "Български фермер", "Хоби фермер" и 11 списания, съобщават отлично осведомени източници от сайта afera.bg.

 

  

 

През последните години, вестник Български фермер се утвърди с начин на писане, угоден за управляващите в Министерството на земеделието. Своят "журналистически връх" обаче, вестникът достигна по време на протестите на фермерите в края  2008-а година, когато вместо да отрази проблемите на зърнопроизводителите и животновъдите и да им даде гласност, редакционната колегия публикува на първа страница водещи заглавия с рекламна насоченост. Многократно през миналата и в началото на тази година, вестникът си позволяваше да гълчи с пръст и да обвинява фермерите за това, че не са модернизирали фермите си, за това че не са научили както трябва мерките по ПРСР, затова че негодуват за състоянието на пазарите на зърно и т.н.

 

По време на традиционното награждаване "Агробизнесмен на годината", главният редактор на вестник Български фермер пък заяви, че тези, които протестират пред Министерството на земеделието са "неистински фермери". Тогава на въпрос на журналист от Фермер.БГ, дали твърди, че протестиращите са наети статисти за по 20 лв./ден, главният редактор се извъртя и не отговори.

 

И докато в страниците на вестника се публикуват регулярно обвинения  към фермерите, че не били такива каквито трябвало, че не правили това или онова както трябва, вестникът продължава да усвоява стотици хиляди евро по информационни кампании на Министерството на земеделието и ЕС, по теми в повечето случаи изчерпали отдавна своята актуалност. Друг е въпросът пък, че голяма част от публикациите и снимките във вестника са крадени от интернет, а публикацията им на странциите на вестника седмица или месец по-късно е информация "след дъжд качулка ". По данни на една от основните фирми разпространители на печатни издания, близо 70% от тиража на вестник Български фермер отива в администрацията и всички служби към Министерството на земеделието. Около 10-12 % от тиража отива за брак, а до читателите достигат останалите 18-20%. Тиражът през последните месеци е между 20-35 000 бр.

 

Въпрос на време е да стане ясно в каква посока ще поеме развитието си вестник Български фермер. Много вероятно е обаче да го сполети не само раздразнението и гнева на фермерите, които се чувстват обидени от редица публикации в него, но и оттеглянето на основни рекламодатели, така както стана с решението за оттегляне от изложенията АГРА 2010 и Добрич 2010 на най-големите фирми от агро-сектора.

 

вижте още :

Предаването Бразди на БНТ заблуждава за пореден път фермерите