През последната година има размествания при 20-те най-големи мандри в света. Стратегическите решения на млечните гиганти се усещат: някои продължават да инвестират сериозно в мляко, докато други са склонни да се оттеглят, информира Agrarhеute.com.

Качественото мляко има ли добра цена?

Холандската Rabobank, която съставя класацията всяка година, очаква растеж на производството на мляко под средния в основните страни износителки. Причината е поне отчасти, че цената на производството на мляко нараства, защото фермерите трябва да спазват по-строги екологични разпоредби. Освен това потребителите пазаруват по-пестеливо поради свързаната с коронавирусната пандемия глобална рецесия. За мандрите това означава по-ниски маржове на печалба, освен ако не успеят да продават повече на потребителите на родните им пазари.

Експертите на Rabobank смятат също така, че млекопроизводителите могат да преразгледат своите стратегии за глобално разрастване в светлината на напрежението в световната търговия и да се съсредоточат повече върху вътрешните пазари. Това може да означава преработка на повече мляко на място, вместо да се доставят млечни продукти по целия свят.

Швейцарската Nestlé Group и френската частна мандра Lactalis отново са на първо и второ място в световната ранглиста тази година. Докато Lactalis продължава с пълни сили напред, Nestlé направи крачка назад, продавайки бизнеса си със сладолед в САЩ. Като резултат разликата в продажбите между двата млечни гиганта се сви до 1,1 млрд. долара през миналата година. За сравнение през 2018 г. тя е била 3,5 млрд. долара.

Американските кооперативни млекопроизводители (DFA) са по петите на двамата лидери в индустрията. С поглъщането на Dean Foods, по-рано номер единадесет в класацията, DFA скочиха от шесто на трето място. В сравнение с предходната година продажбите им са нараснали с 47,5% заради сливането.

Danone продължават да изостават. Ако през 2017 г. те заемаха второ място, сега са на четвърто.

За първи път индийска мандра в топ 20

Китайските млечни гиганти Yili и Mengniu продължиха възходящата си тенденция. Mengniu направи някои покупки в Австралия и започна съвместно предприятие с Coca-Cola за продажба на охладено мляко в Китай.

Мандра от Индия, най-големият производител на мляко в света, за пръв път е сред първите 20, а именно Кооперацията Гуджарат с продажби от 5,5 милиарда щатски долара през миналата година. През последните десет години компанията значително разшири бизнеса си и стъпи на нови пазари.

 

 

ВИЖТЕ ОЩЕ

Производители призовават: Да спасим българското мляко

Фермерите продължават работа с едно наум

Бъдещ зооинженер донесе победа за България в Париж