Вътрешното търсене на червено месо в САЩ расте. Достъпността на свинското и говеждото меса на вътрешния пазар, следствие от търговските войни с Китай и Мексико, доведе до това, че американските потребители намалиха интереса си към птичето месо. Това се отрази негативно върху местните птицевъди, пише изданието Meatinfo, позовавайки се на информация на Ройтерс.

На хоризонта: Леко поскъпване на месото

По-ниските цени на свинското и говеждото повлияха на продажбите на птиче месо, особено на пилешко. Производителите на пилешка продукция през  четвъртото тримесечие на 2018 г. ще понесат големи загуби.

Концернът Tyson съобщи миналата седмица, че продажбите за тримесечието забележимо са намалели, което е довело до понижаване на стойността на акциите на компанията. Оперативната печалба от сектор производство на пилешко месо е намаляла с почти 34%, сравнено с година по-рано. В същото време оперативната печалба от говеждия сектор на компанията е нараснала с 14%.

Министерство на земеделието на САЩ (USDA) прогнозира за следващата година ръст на сектор птицевъдство само с 1,2%, докато в сектор говеждо и свинско месо се очаква съответно ръст от 2,6 и 4,3%.